» Blog » Invicta

Nici măcar Walt Disney nu credea că cineva va cumpăra un ceas Mickey Mouse. Invicta dovedește contrariul până în ziua de azi.

Taguri: Prezentare | Invicta | Clasice | Fashion

28.4.2024 | 8 MIN

Primul ceas Mickey Mouse a apărut în timpul crizei economice mondiale. Oamenii l-au îndrăgit pe veselul șoricel de pe ecranul cinematografului, dar nici măcar Walt Disney nu ar fi crezut că cineva va dori un ceas militar cu o imagine a șoricelului său. Dar nu doar actualele modelele actuale ale lui Mickey Mouse de la Invicta dovedesc că Walt s-a înșelat...

Trebuie să recunosc că atunci când i-am urat la mulți ani lui Mickey la a 91-a aniversare în revista noastră în toamna anului 2019, nici măcar nu m-am gândit că povestea primului său ceas era la fel de interesantă ca cea a nașterii șoricelului însuși.

Galerie foto a ceasurilor Invicta Disney cu Mickey Mouse - O pleiadă de șoareci iconici
23.3.2022
Galerie foto a ceasurilor Invicta Disney cu Mickey Mouse - O pleiadă de șoareci iconici

Am fost inspirat să revizuiesc acest model iconic de actualele modele de ceasuri Mickey Mouse de la Invicta, pentru care noi, cei de la bezel.ro, am dobândit drepturi exclusive. Dar, să recunoaștem, nu sunt pentru toată lumea. Iar pentru acele câteva sute de lei, nu toată lumea va considera că are cu adevărat nevoie de un ceas Mickey Mouse.

Așadar, întrebarea care îmi vine în minte este cum este posibil ca ceasurile cu șoareci din desene animate să fie populare de zeci de ani, să fie fabricate de o serie de mărci respectate, iar fanii sau colecționarii să cadă în capcana unui design sau al altuia?

Pentru unii, bani irosiți, pentru alții un vis devenit realitate. De ce sunt atât de populare ceasurile Mickey Mouse de aproape 90 de ani?

Nu știu răspunsul, dar poate că este simplu - Mickey și Minnie ne distrează, iar la vederea unui ceas cu aceștia ne face să zâmbim involuntar. La fel ca atunci când au apărut...

Un ceas cu un personaj care nici măcar nu poartă un ceas?

Ideea personajului capricios al șoricelului i-a venit lui Walt Disney într-o călătorie cu trenul, în 1928, la cinci ani după ce acesta își înființase propriul studio. Datorită unei lecții valoroase primite de la fostul său distribuitor, Charles Mitz de la Universal Picture, știa deja importanța acordării de licențe pentru drepturile de autor asupra desenelor protejate. Iar pentru Mickey, care îi ajutase pe frații Disney să se pună pe picioare, acest lucru era de două ori mai adevărat.

Încă de când Mickey Mouse a fost introdus în lume, filmele sale au prosperat. Cu toate acestea, frații Disney aveau nevoie de o susținere financiară pentru compania lor. Așa că pasul logic a fost să ofere drepturile comerciale ale lui Mickey ca celebritate contemporană. Din fericire, soarta i-a adus împreună cu un om de afaceri care a avut o idee genială: să facă primul ceas din lume cu un personaj de desene animate - Mickey.

Un om de afaceri american a oferit 300 de dolari pentru drepturile lui Mickey. Iar Walt Disney avea nevoie de 300 de dolari la acea vreme... Așa a primit șoricelul creioane, cereale și ceasuri...

Acest om de afaceri era Herman "Kay" Kaman, un vânzător înnăscut și care avea deja experiență cu personaje de desene animate. Ar fi putut proiecta orice produs, dar a văzut potențialul ceasurilor. Era 1932, ceasurile de mână începuseră de curând să fie acceptate în masă de public, iar a veni cu un motiv pentru copii a fost cu siguranță o mișcare îndrăzneață

Kay Kaman (vlevo) a Walt Disney; foto: D23.com

Kay Kaman (stânga) și Walt Disney; foto: D23.com

Walt Disney însuși nu a crezut în această idee și a spus despre ceasul cu șoarecele său: "Nu se va vinde". Dar Kay Kamen era încrezător și a căutat o companie care să facă un ceas cu Mickey Mouse. Și așa cum Mickey îl ajutase pe Disney, zâmbetul său de la ureche la ureche ajuta, fără să știe, o altă companie.

Ceasul care a salvat o companie în faliment

Kaman a găsit candidatul ideal la Ingersoll-Waterbury. Dacă sunteți în apele orologere și, ocazional, vă scufundați puțin mai adânc, este posibil să fi auzit deja de acest nume.

Ingersoll a fost fondată de frații Ingersoll în 1892. Aceștia au venit pe piață cu ceasuri yankee, dar nimeni nu le numea altfel decât "ceasuri de un dolar". Era literalmente un ceas care costa 1 dolar, ceea ce îl făcea cel mai accesibil din acea vreme și primul care costa un singur dolar. Ceasul care a făcut celebru dolarul a fost furnizat lui Ingersoll de către Waterbury Clock Company, cu care avea un contract de exclusivitate.

Reklama na dolarové hodinky Yenkee od Ingersollu - hodinky, které proslavily dolar

Publicitate la ceasul Yenkee Dollar al lui Ingersoll - ceasul care a făcut celebru dolarul

Ca să vă faceți o idee, până în 1900 Waterbury fabrica 3.500.000 de ceasuri în valoare de un dolar într-un an pentru Ingersoll, iar Ingersoll a vândut aproximativ 40 de milioane de ceasuri!

În timpul Primului Război Mondial, Ingersoll a realizat și ceasuri militare în colaborare cu armata, dar după război a venit recesiunea, care a dus Ingersoll la faliment în 1921. Compania Waterbury Clock Company, furnizorul inițial, a cumpărat Ingersoll un an mai târziu. Cu toate acestea, compania însăși s-a confruntat ulterior cu probleme financiare ca urmare a crizei din anii 1930. Cam în acea perioadă, Kay Kaman a venit cu o ofertă de a realiza primul ceas cu personaj de desene animate din istorie - primul ceas Mickey Mouse. Și a salvat compania de la faliment.

Povestea Ingersoll - De la ceasul care a făcut celebru dolarul până în zilele noastre
18.7.2022
Povestea Ingersoll - De la ceasul care a făcut celebru dolarul până în zilele noastre

Primele ceasuri au costat 3 dolari.

Prima serie de ceasuri Mickey Mouse pentru băieți a fost prezentată în 1933, la expoziția "Century of Progress" din Chicago. Era atât un ceas de mână, cât și un ceas de buzunar. În ambele cazuri, orele și minutele arătau mâinile lui Mickey, iar în cadranul secundar de la ora șase, trei Mickey Mouse-uri se urmăreau unul pe celălalt în timp ce secundele treceau.První náramkové hodinky s Mickey Mousem; foto: iCollector.com

Primul ceas de mână Mickey Mouse; foto: iCollector.com

Un ceas de mână a costat 3,25 dolari (redus ulterior la 2,95 dolari), iar un ceas de buzunar 1,50 dolari. Și s-a dovedit că Kay Kaman a avut dreptate: lumea în plină criză economică avea nevoie exact de asta - un ceas vesel, care să-ți ridice moralul.

A devenit un succes de vânzări peste noapte, literalmente peste noapte. Datorită dragostei publicului pentru motiv și a prețului scăzut, s-au vândut cu miile; un magazin din New York a vândut 11.000 într-o singură zi, 2,5 milioane de oameni le-au cumpărat în cei doi ani de la lansare, iar 1957 a marcat cele 25 de milioane de bucăți vândute.

Hodinky s Mickey Mousem se staly prodejním hitem. Doslova přes noc

Ceasul Mickey Mouse a devenit un succes comercial. Literalmente peste noapte; foto: propertyroom.com

Și nu doar în America au avut succes. Cu un design ușor modificat, au fost fabricate și în Anglia și au fost denumite "Balloon trousers Mickey", după pantalonii puternic umflați. Compania (mai târziu Timex, de altfel) a fabricat ceasurile până în anii 1950, când a încetat să le mai fabrice. A revenit din nou la ele în anii 1960.

A inclus cu grijă ceasurile Minnie, iar când acestea s-au dovedit a fi o idee bună, Minnie a primit propria colecție pentru fete. Mai târziu, au apărut pe piață ceasuri cu baterii și impermeabile cu personaje Disney. Acestea au fost fabricate în diverse modele până în 1971, când Ingersoll-Waterbury (Timex) a renunțat la ceasul Mickey Mouse.

Istoria Timex - Ceasuri americane pentru toată lumea. Chiar și pentru președinți
18.5.2022
Istoria Timex - Ceasuri americane pentru toată lumea. Chiar și pentru președinți

Extinderea ceasurilor cu rozătoare pe toate continentele

Ștafeta a fost preluată de Elgin, sau de divizia sa Bradley Watchmakers, până în 1987, când Lorus a continuat. Și probabil că vă puteți da seama unde se ajunge. Ceasurile Mickey Mouse au apărut apoi la multe mărci - Fossil, Helbros și chiar Seiko din Japonia. Încă mai puteți găsi ceasuri Mickey Mouse sub marca Ingersoll (o ramură a companiei originale, care a fost vândută în anii 1930 și a continuat ca marcă separată), iar Citizen, Swatch și Invicta își fac, de asemenea, propriile ceasuri.

Și astfel se pare că, chiar și într-o epocă în care putem avea un ceas cu orice ne trece prin cap, tema Disney rămâne. Chiar și pe Apple Watch, poți seta ora să ți-l arate doar pe Mickey. Iar Disney vinde și ceasuri cu mascota lor pe ele. Mai mult, în jurul ceasurilor cu Mickey s-a format un fel de cult al colecționarilor și entuziaștilor. Vedeți câte postări puteți găsi pe Instagram la rubrica #mickeymousewatch...

Invicta și ceasurile sale Mickey și Minnie Mouse

Unul dintre producătorii de ceasuri Mickey și Minnie de succes menționați mai sus este Invicta. Aceștia fabrică modele Mickey tot timpul și, de fapt, ei au fost cei care m-au condus la Mickey și la ceasul său.

Invicta este cunoscută pentru proporțiile deosebite ale ceasurilor sale și, de asemenea, pentru colaborările sale cu mărci populare. De exemplu, specialele Marvel sau ceasurile inspirate de personajele Star Wars nu rămân de obicei prea mult timp în magazinele noastre.

Galerie foto Invicta Star Wars - Imperiul Invicta contraatacă
23.3.2022
Galerie foto Invicta Star Wars - Imperiul Invicta contraatacă

Marvel vs. DC Comics - galerie foto a ceasurilor de benzi desenate Invicta
23.3.2022
Marvel vs. DC Comics - galerie foto a ceasurilor de benzi desenate Invicta

Invicta a început să lucreze cu studiourile Disney la ceasul Mickey (și Minnie) în 2016, la timp pentru cea de-a 90-a aniversare a lui Mickey. S-a dovedit a fi o bună stratagemă de marketing, chiar dacă ceasurile Invicta nu costă tocmai trei dolari.

Parametrii tehnici pot fi secundari pentru un ceas cu un personaj de desene animate, dar chiar și ținând cont de preț, merită o mențiune. În ceea ce privește materialele, Invicta optează pentru clasicul oțel chirurgical, iar multe dintre ele au un finisaj color PVD. Unele au caracteristicile tipice scafandrilor, iar rezistența la apă de 200M corespunde acestui lucru, dar rar vedem mai puțin de 100M, ceea ce este excelent pentru un ceas de modă.

Invicta mizează pe o manoperă de calitate și pe o rezistență sporită la apă. În plus, toate modelele sunt limitate.

Invicta alege de obicei sticlă minerală sau, mai exact, sticlă Flame Fusion, adică cu un strat de safir care nu se zgârie la fel de ușor ca o sticlă minerală obișnuită. Iar atunci când vedem luminescență la un ceas, este vorba de fotoluminescența Tritnite.

Sub cadranul cu Mickey Mouse se află atât mecanisme cu baterii, cât și cele mecanice, așa că depinde de ceea ce apreciați. În modelele modelele Disney pentru femei, găsim adesea și zirconiu cubic încrustat. Și designul? Este pur și simplu Invicta-esque - distinctiv, excentric, dar niciodată plictisitor.

Poate că ceasul lui Mickey este doar o relicvă. Și mulți dau din cap, nedumeriți. Dar pentru alții, poate fi un vis devenit realitate. Iar ceasurile Mickey Mouse îl îndeplinesc de aproape 90 de ani. Și știați că romancierul Dan Brown a pus un ceas Mickey Mouse la încheietura personajului său Robert Langdon? Asta pentru ca acesta să nu uite că este încă tânăr la suflet...

Většina modelů je unisexových, všechny jsou ale velmi hravé a nepřehlédnutelné

Cele mai multe modele sunt unisex, dar toate sunt foarte jucăușe și de neratat.

Iar pentru fanii adevărați ai lui Mickey, Invicta mai are o cireașă pe tort deasupra - cutie pentru ceasuri Invicta cu Mickey Mouse.

Nu-i așa că vă place? Vizualizați și celelalte cutii pentru ceasuri Invicta.

Invicta Disney cu Goofy recenzii – Un ceas pentru adevăratul tip cool
24.5.2022
Invicta Disney cu Goofy recenzii – Un ceas pentru adevăratul tip cool

Ceasurile menționate în articol