» Blog » Ingersoll

Povestea brandului Ingersoll - De la ceasul care a făcut celebru dolarul până în zilele noastre

Taguri: Despre marcă | Ingersoll

18.7.2022 | 8 MIN

Căutați un ceas care să întoarcă multe, multe capete? Exact asta este un ceas Ingersoll. Sunteți în căutarea unui ceas care poate nu este la fel de cunoscut astăzi, dar care are o istorie îndelungată? Asta este ceasul Ingersoll. Să aruncăm o privire mai atentă asupra acestui brand cel puțin interesant.

După cum s-a spus, probabil că numele Ingersoll nu vă spune nimic. Dar, de fapt, erau mai mult decât cunoscute la vremea lor (în special în America). Este posibil să fi auzit de termenul "ceas cu un dolar". Ingersoll a făcut exact acest lucru. Dar astăzi este un brand diferit, cu un obiectiv diferit și care se adresează unei clientele diferite. Dar știți ceva? Să o reluăm de la început.

Cum au fondat fiii unui fermier din Michigan cea mai veche fabrică de ceasuri din America

Iar începutul a fost în 1882, când doi frați, Charles și Robert Ingersoll, au înființat la New York o companie de produse cu costuri reduse. La început, nu erau nici măcar ceasuri, ci tacâmuri, jucării, biciclete, timbre și alte mărunțișuri. Și nu a trecut mult timp până când au descoperit că găsirea de ceasuri ieftine era o adevărată provocare.

La acea vreme, ceasurile erau realizate în mare parte manual și erau destul de scumpe. Nu toată lumea își putea permite unul și era considerat mai degrabă un semn al clasei superioare. Cu toate acestea, căutarea de ceasuri ieftine era în plină desfășurare și, de exemplu, Waterbury Clock a furnizat pe piață modelul Jumbo, care era doar o alternativă mai ieftină la ceasurile europene mai scumpe. Iar Ingersoll a văzut o oportunitate.

Aceștia au decis să coopereze. Waterbury Clock va fabrica ceasurile, iar Ingersoll le va vinde. În 1892, Ingersoll a plasat o comandă mare de 10.000 de ceasuri. Strategia de vânzare a fost simplă - să ofere un ceas funcțional, versatil, dar cât mai accesibil. Iar strategia a dat roade. Primele ceasuri pe care Ingersoll a început să le vândă s-au numit Universal.

Cererea a crescut și, în curând, s-a născut ideea unui ceas care să facă istorie.

Istoria Timex - Ceasuri americane pentru toată lumea. Chiar și pentru președinți
18.5.2022
Istoria Timex - Ceasuri americane pentru toată lumea. Chiar și pentru președinți

Ceasul care a făcut celebru dolarul

Se numeau Yankee și costau doar 1 dolar, astfel încât orice om le putea cumpăra cu un salariu mediu pe zi. Era în 1896. Vă puteți probabil imagina că ceasurile de un dolar se vindeau singure. O parte din motivul prețului lor scăzut era faptul că nu aveau piatră sau aveau doar o singură piatră, erau produse în masă (mulțumim lui Henry Ford) și erau vândute în cutii simple.

Dar, în ciuda banalității și a costului lor scăzut, erau ceasuri funcționale care și-au câștigat o reputație de fiabilitate și precizie. Și, din acest motiv, a devenit foarte popular. Sute de mii sau milioane de ceasuri erau vândute în fiecare an, iar Waterbury producea aproximativ 8.000 de ceasuri pe zi pentru Ingersoll. Ingersoll nu numai că a gestionat distribuția, dar a și unificat prețul ceasurilor în toate magazinele.

Popularitatea lui Ingersoll a fost ridicată și de Theodore Roosevelt, care a povestit cum, într-una dintre expedițiile sale în Africa, a fost numit "Omul din țara în care se fabricau ceasurile Ingersoll".

În noul mileniu, Ingersoll s-a extins în Anglia. S-a stabilit la Londra și a vândut ceasuri de un dolar sub numele de Crown. A costat 5 șilingi, echivalentul a un dolar.

S-au descurcat bine în Anglia. La început, piesele au fost importate, dar în curând producția pentru piața locală s-a mutat în Anglia. Cu toate acestea, Ingersoll a cumpărat și alte companii, Trenton și New England Watch Company. (Pentru înregistrare, Ingersoll a publicat, de asemenea, o interesantă ediție limitată a unui mecanism elvețian ca o referință la colaborarea lor cu Trenton).

Foto: analogshift.com

Ingersoll a fost primul care a creat un ceas de buzunar cu cadran luminos, numit Radiolite. Foto: analogshift.com

A fost o epocă de aur pentru Ingersoll. În cei aproximativ 20 de ani, Ingersoll a vândut în jur de 40 de milioane de ceasuri de un dolar. Dar, cu aproximativ 10 modele diferite oferite, se părea că afacerea nu va face decât să înflorească. Potrivit lui Ingersoll, ceasurile lor au fost purtate de Mark Twain, T. A. Edison, Charles Chaplin, Mahatma Gandhi, James Dean, Marilyn Monroe și două au fost găsite în epava Titanicului.

Gandhi a declarat că ceasul său de buzunar Ingersoll este unul dintre cele mai valoroase obiecte pentru măsurarea exactă a timpului. În prezent, ceasul poate fi găsit în Muzeul din New Delhi. Ceasul Ingersoll al lui James Dean a fost din nou martor al tragicului său accident.

Dar a venit Primul Război Mondial, iar apoi recesiunea. Criza i-a zguduit pe Ingersoll până în măduva oaselor și s-au dovedit destul de șubrezi. În 1921 a avut loc prăbușirea.

Ingersoll a cumpărat compania Waterbury Clock (pe care o cunoaștem din istoria brandului Timex) în 1922. În anii '30, sub brandul Ingersoll-Waterbury a apărut pe piață celebrul ceas Mickey Mouse ( care se presupune că a fost purtat de personajul fictiv Dr. Langdon din Codul lui Da Vinci).

První hodinky s Mickey Mousem přišly v roce 1933. A firmu Ingersoll-Waterbury to tehdy zachránilo před krachem.

Primul ceas Mickey Mouse a apărut în 1933. Și a salvat Ingersoll-Waterbury de la faliment.

Și apoi istoria a fost ceva mai puțin interesantă. Waterbury Clock a vândut filiala londoneză a companiei Ingersoll consiliului său de administrație în 1930, astfel încât aceasta a devenit o companie engleză. După cel de-al Doilea Război Mondial, compania britanică Ingersoll Ltd. a fuzionat cu Smiths Industries Ltd. și Vickers Armstrong, iar printre cele mai interesante ceasuri produse la acea vreme se numărau modelele cu cadrane cu personaje de benzi desenate.

Ingersoll s-a retras din această afacere comună în 1969. Și apoi a venit criza quartzului, care a pus ultimul cui în sicriu.

Și totuși, încă mai puteți cumpăra ceasuri Ingersoll și astăzi. Steven Strauss a cumpărat brandul în 1983, iar astăzi toate drepturile aparțin Zeon - filiala britanică a Gerald Group din Hong Kong, cel mai mare distribuitor de ceasuri din Marea Britanie. Iar acest lucru ne duce cu gândul la brandul Ingersoll din prezent, care este... diferit de cum era înainte.

1 932 lei (Livrare 13.5.)

Ingersoll astăzi. Kitsch sau mecanică interesantă?

Când am căutat opinii despre ceasurile Ingersoll actuale, am găsit controverse și mai multe controverse. Deci, care este calitatea reală a ceasurilor Ingersoll?

După părerea mea, iubitorii de ceasuri trebuie să blameze brandul înainte de a se uita cu atenție la ceas. Poate că acest lucru este justificat, dar poate că este o viziune mioapă. Pe de o parte, înțeleg. Nu a mai rămas nimic din legăturile istorice. Americanul Ingersoll a murit și se poate spune cu siguranță că actualul proprietar este mai probabil să folosească numele istoric al brandului.

Mai ales că ceasurile sunt asamblate în China, iar unele dintre mecanisme sunt... da, chinezești. Și astfel, este un adevăr neplăcut că, inițial, calitatea ceasurilor Ingerosoll nu era chiar atât de bună.

Ingersoll producea ceasuri cu quartz încă din anii '70, iar la sfârșitul anilor '90 i-a venit ideea de a readuce la viață ceasurile mecanice. La început, Ingersoll a folosit peste 100 de tipuri de mecanisme, majoritatea fabricate în China, cum ar fi Liaocheng și Hangzhou. În prezent, se concentrează pe ceasuri mecanice cu doar câteva mecanisme, în principal de la Miyota din Japonia și Sea-Gull din China.

Dar, după cum știm, astăzi, regula conform căreia ceea ce este chinezesc nu este bun este departe de a fi adevărată. Adesea, calitatea este chiar similară cu cea a producției europene, dar la o fracțiune din preț. Acest lucru este valabil și pentru mecanismele ceasurilor. Calitatea mecanismelor și a ceasurilor Ingersoll a crescut astfel în ultimii ani, iar astăzi veți găsi recenzii destul de mulțumitoare din partea clienților care au cedat în fața designului interesant al ceasurilor.

Este adevărat că designul este foarte ornamentat. Este somptuos, am putea spune chiar că ceasul dă o impresie mult mai scumpă decât se vinde. Deși pare un pic exorbitant în fotografiile produsului, în realitate poate surprinde.

Anterior, distribuitorul german al brandului, Werner Kwiatkowski, se afla în spatele designului, dar, începând cu 2015, conducerea a decis ca Ingersoll să se ocupe din nou de designul propriu. Puteți judeca singuri cum se descurcă.

Ei se concentrează în principal pe ceasuri schelet, sau cel puțin pe cele cu open heart. Deși putem găsi excepții care, în ce privește forma carcasei tind să preia forma altor ceasuri legendare.

Și despre mecanisme. Merită să adăugăm că, în afara destinației chinezești (Sea-Gull), Ingersoll folosește mecanisme japoneze de la Miyota. Ocazional, veți găsi câteva modele cu mecanisme Seiko (NH35) sau cu mecanisme Swiss Made în unele ediții limitate (ETA Precidrive).

Deci, cum percepeți ceasurile Ingersoll?

Desigur, depinde de ceea ce căutați de fapt. Dacă este vorba de un ceas de înaltă calitate cu emblema "fabricat în Europa", Ingersoll nu este cu siguranță brandul pe care să îl alegeți. Dar dacă sunteți fascinat de ceasurile schelet, unde vedeți un mecanism funcțional, și nu doriți să scoateți o grămadă de bani pentru un ceas și vă place decorarea detaliată, Ingersoll va putea să vă atragă atenția.

Dar, în cazul ceasurilor, nu este vorba "doar" de mecanisme, ci și de materialele folosite. În acest caz, Ingersoll respectă standardul acum comun și produce ceasuri din oțel chirurgical 316L de înaltă calitate. Dacă au vreun tratament de culoare, acesta va fi PVD. Și au îndrăznit chiar să se orienteze către modele realizate din bronzul preferat de cunoscătorii din zilele noastre. De obicei, acestea sunt ceasuri în ediție limitată care sunt legate și de o poveste.

În ceea ce privește sticla, veți întâlni de cele mai multe ori minerală întărită, iar rezistența la apă este, de obicei, adaptată la accentul modelelor. În cazul modelelor elegante este de 50 de metri, iar în cazul modelelor sport este de obicei de 100 de metri.

Ingersoll nu este probabil (mai degrabă sigur) pe gustul tuturor. Decorațiuni îndrăznețe, mecanismele care sunt vizibile, mecanisme mecanice, carcase adesea înălțate... Pentru unii, este pur și simplu prea mult. Dar acesta este punctul lor de vânzare și motivul pentru care oamenii se uită din curiozitate la ele.

Ceea ce este cu siguranță plăcut la Ingersoll este faptul că a definit clar direcția pe care dorește să o ia în istoria modernă a brandului, că nu se teme să facă lucrurile în felul său și că oferă clienților săi ceva interesant și distinctiv la prețuri accesibile.

S-ar putea să vă intereseze și:

Invicta – Povestea unuia dintre cele mai controversate branduri de ceasuri
6.6.2022
Invicta – Povestea unuia dintre cele mai controversate branduri de ceasuri

Povestea Ball Watch - Compania de ceasuri care nu a ratat trenul
19.5.2022
Povestea Ball Watch - Compania de ceasuri care nu a ratat trenul