» Blog » Hamilton

Istoria lui Hamilton: lunga călătorie de la căile ferate americane sub aripa companiei elvețiene Swatch

Taguri: Despre marcă | Hamilton | Clasice | Tradiționale

17.5.2022 | 26 MIN

Elvețian pe interior, dar spiritul lor la un ocean distanță. Hamilton este încă un pic amfibiu. Multe dintre modelele sale amintesc de succesele sale americane, dar poartă cu mândrie Swiss Made pe cadran. Căile orologeriei sunt uneori neregulate. Cele hamiltoniene încep la sfârșitul unui secol încărcat, când câțiva antreprenori au decis să cucerească lumea căilor ferate cu ceasurile lor...

Un expres pe nume Hamilton

19 aprilie 1891, Kipton, Ohio. Șeful de tren din stația Kipton și mecanicul trenului de călători care se îndrepta spre Elyria au primit ordin să lase primul tren expres cunoscut sub numele de nr. 4 să treacă prin stația Kipton. Trenul poștal a sosit cu toată viteza în gară. Mecanicul trenului de călători verifică ora la ceasul de buzunar. Habar n-are că acesta s-a oprit și a repornit timp de 4 minute, deci nu mai are 7 minute la dispoziție, ci doar 3. Coliziunea a făcut mai multe victime.

După acest incident nefericit, compania de căi ferate a cerut elaborarea unor noi standarde pentru ceasurile de buzunar ale oamenilor care lucrează la căile ferate. Variația putea fi de maximum 30 de secunde pe săptămână, trebuia să aibă un minim de 17 pietre, să reziste la schimbările de temperatură obișnuite odată cu schimbările climatice și de anotimp, să aibă un cadran alb și cifre arabe negre. Ceasurile trebuiau să fie verificate în mod regulat, iar costul reparațiilor era suportat chiar de către angajați. Ceasurile precise și fiabile erau o condiție esențială pentru a lucra la calea ferată.

Transportul feroviar era în plină expansiune la sfârșitul secolului al XIX-lea. A fost cel mai modern mod de transport, care s-a dezvoltat rapid, iar orarele au devenit din ce în ce mai complicate. Cu toate acestea, multe rute erau încă prevăzute cu o singură cale ferată pentru fiecare direcție. Prin urmare, toate intersecțiile, sosirile și plecările trenurilor trebuiau să fie sincronizate cu atenție și era nevoie de cronometrori buni pentru a păstra orele exacte.

La scurt timp după aceea, în 1892, Hamilton intră pe pistă. Proprietarii au știut de la început că nu va fi suficient să producă doar "un alt ceas american", așa că au jucat toate cărțile pe calitate pentru a domina piața ceasurilor de cale ferată. Și au făcut-o.
Hamilton dobyl americké železnice

Hamilton a cucerit căile ferate americane

Doar un an mai târziu, a creat primul calibru 936, care a depășit standardele impuse de compania feroviară. Mecanismul, cu 17 rubine pentru a prelungi durata de viață și a reduce frecarea dintre componente, avea o precizie de primă clasă. Modelul Brodway a obținut rapid o bună reputație și aproape toate piesele din prima serie au fost imediat cumpărate de către lucrătorii feroviari.

„The Watch of Railroad Accuracy.“ Un titlu pe care Hamilton l-a câștigat prin fiabilitatea și precizia ceasului său. În scurt timp a controlat 56% din piața ceasurilor de cale ferată și a devenit cronometrul căilor ferate americane.

Hamilton s-a putut promova pe bună dreptate la începutul secolului cu sloganul "The Railroad Timekeeper of America", pentru că în curând 56% din personalul feroviar folosea ceasuri de precizie Hamilton pentru a asigura operațiunile. După zece ani de activitate, în 1902, Hamilton se mândrea cu 196.193 de mecanisme de ceasuri vândute.

În perioada sa americană, adică între 1893 și 1969, înainte de închiderea porților sediului său american, Hamilton a produs 2,8 milioane de ceasuri de buzunar pentru calea ferată. Dar am ajuns la sfârșitul deceniului american, să ne întoarcem la punctul de plecare, la vastele premise ale fabricii de vise și ale ceasului american...

Cine era acel Hamilton?

Compania Hamilton Watch Company a fost fondată în 1892 în Lancaster, Pennsylvania. Dar fabrica de 13 acri găzduise ceasornicari cu ani înainte de asta. Originile pot fi urmărite din 1874, când domnii Adams și Perry au adus ceasornicari calificați la fabrica nou construită, cu ideea de a fabrica ceasuri.

Dar le lipsea capitalul, așa că oamenii de valoare din Lancaster s-au reorganizat pentru a salva compania. Reorganizarea a adus un nou nume pentru Lancaster Watch Company, dar problemele financiare au persistat. Chiar și după ce compania s-a reorganizat din nou în 1884 sub numele de Keystone Standard Watch Company.

Keystone a fost primul element constitutiv al lui Hamilton. Când a fost nevoită să declare faliment în 1892, mai mulți oameni de afaceri din Pennsylvania au decis să o cumpere și să o fuzioneze cu Aurora Watch Company din Illinois. Echipamentul și toate utilajele din Aurora, Illinois, au fost aduse la Lancaster în vara anului 1892.

Továrna Hamiltonu v Lancasteru

Fabrica Hamilton din Lancaster

Numele Columbian a fost ales, dar era deja "rezervat" de Waterbury, care a comentat cu tact. Astfel, în noiembrie 1892, fondatorii s-au întâlnit pentru a alege un nou nume. În onoarea lui James Hamilton și a tatălui său, Andrew Hamilton, care au deținut inițial terenul pe care se afla fabrica Lancaster și care sunt considerați a fi fondatorii orașului, compania a fost numită Hamilton.

Numele Hamilton a fost ales în onoarea fondatorului orașului Lancaster, Pennsylvania și a proprietarului inițial al terenului pe care se afla fabrica.

Fondatorii lui Hamilton: J. W. B. Bausman, John F. Brimmer, Harry B. Cochran, Frank P. Coho, C. A. Fondersmith, George M. Franklin, John Sener, John C. Hager, J. F. McCaskey, H. M. North, Martin Ringwalt, J. Frederick Sener, William Z. Sener, James Shand, Peter T. Watt și H. S. Williamson. Charles D. Rood cu Henry J. Cain din Springfield, Massachusetts, reprezentând interesele Aurora Watch.

Povestea fondării Hamilton nu este una după modelul romantic elvețian, în care un ceasornicar talentat decide să își deschidă propriul atelier, care, după ani de muncă și sudoare, devine un nume de renume mondial. Mai degrabă, Hamilton a fost un plan de afaceri bine pus la punct. Ca și predecesorii săi, Hamilton ar fi putut eșua, în schimb a devenit cea mai longevivă companie de ceasuri fondată în America...

Primul Război Mondial și cum a obținut Hamilton ceasul de mână

Calitatea este pe primul loc. Hamilton a urmat această deviză încă de la început, iar acest lucru i-a adus loialitatea căilor ferate americane. Scopul său a fost de a produce "Cel mai bun ceas din America", nu cantitatea. În primii 15 ani de la înființare, Hamilton a produs doar două tipuri de mecanisme, mărimea 18 și 16 (44,86 mm sau 43,17 mm). Dar nu a coborât niciodată sub 17 bijuterii. În 1907, Charles F. Miller a preluat conducerea și, ascultând tendința de a cere mecanisme mai mici, a început să extindă gama.

Puțin cunoscut este faptul că, până în 1908, Hamilton a vândut numai ceasuri nesigilate. Carcasele erau furnizate de către comercianți, adesea la comanda clientului, în funcție de tipul de carcasă și de materialele pe care și le putea permite. Primul ceas complet, chiar și cu o carcasă închisă, fabricat în fabrica Hamilton a fost ceasul cu pandantiv pentru femei Lady Hamilton.

Ceasul de damă este creditat ca fiind primul ceas de mână. Înainte de Primul Război Mondial, doamnele purtau ceasuri nu doar ca pandantive, ci uneori atașate la încheietura mâinii cu o panglică. Cu toate acestea, bărbații au rămas fideli ceasurilor de buzunar și au considerat ceasurile mici ca fiind efeminate.

Căutați o femeie, sau un război. Se știe, în general, că Primul Război Mondial a fost cel care a declanșat, sau mai degrabă a accelerat, tendința de a folosi ceasurile de mână. Soldații trebuiau să aibă mâinile libere, să se organizeze în funcție de timp, și astfel au apărut modalități de a atașa ceasurile la încheietura mâinii. În plus, soldații au apreciat dimensiunea mai mică, astfel încât ceasul să nu le stea în cale.

Hamilton a oferit primul său ceas de mână pentru bărbați armatei americane în 1917, folosind calibrul 983, care fusese folosit până atunci la ceasurile cu pandantiv pentru femei, și calibrul 985 cu 19 bijuterii. În total, aproximativ 1.500 de ceasuri au ajuns pe câmpul de luptă și au câștigat popularitate în rândul bărbaților din tranșee, precum și în rândul marinei și aviației, datorită calităților lor.

Interesul pentru ceasurile de mână bărbătești a crescut după război, iar Hamilton a fost conștient de acest lucru. Dar el nu era singur. Alte companii de pe continentul american au prins din timp noul val. În special marile companii de ceasuri Elgin și Waltham. Până în 1920, peste 750 de ceasornicari veneau la fabrica din Lancaster, iar în fiecare zi se produceau între 300 și 350 de ceasuri. Din punct de vedere al cantității de producție, nu a fost pe măsura concurenței. Nu este surprinzător, așadar, că au cucerit piața și că Hamilton a trebuit să se diferențieze.

Hamilton a furnizat primul ceas de mână pentru bărbați în 1917. A câștigat popularitate în rândul soldaților datorită caracterului său practic. Până atunci, bărbații preferau ceasurile de buzunar, iar ceasurile de mână erau destinate femeilor.

Întrucât motto-ul "calitatea pe primul loc" era încă valabil, a decis să își concentreze marketingul pe o clientelă mai exigentă, care să aprecieze calitatea și precizia. De exemplu, mecanismul 981, care a înlocuit calibrele 983 și 985 menționate după război, avea 17 încărcătoare de pietre, plăci nichelate, ac Breguet și ancore de paletă din safir. Hamilton a fabricat aproximativ 2.200 de ceasuri cu acest calibru în primii trei ani de după război. Pentru a vă face o idee, concurenții foloseau adesea mecanisme cu 7 bijuterii montate în metale obișnuite.

Hamilton a prețuit atât de mult calitatea încât și-a dezvoltat chiar și propriile mecanisme de ceasornicărie. El a acordat o atenție deosebită dispozitivelor de control al mișcării, unde nu avea încredere în niciun alt producător.

Hamilton ca guru al publicității

Chiar și atunci când Hamilton se concentra pe piața feroviară, își promova deja ceasurile în primele reviste feroviare. Dar și mai interesant este faptul că prima sa reclamă a fost în National Geographic. Iar Hamilton a fost chiar primul advertiser al acestei celebre reviste. Astfel, alături de oamenii de la căile ferate, Hamilton s-a specializat în campanii publicitare în jurul aventurierilor și exploratorilor.

Hamilton se v reklamních kampaních soustředil na muže železnic, ale také dobrodruhy

Campaniile publicitare ale lui Hamilton s-au axat pe feroviari, dar și pe aventurieri

Ceasurile Hamilton au fost prezente în expediții importante și au fost testate probabil în toate mediile de atunci, pe câmpiile înghețate, sub soarele arzător și pe vârfurile munților. A fost deținut de eminentul explorator polar Edward E. Byrd când a trecut pentru prima dată Polul Nord în 1926, iar acesta s-a bazat pe Hamiltons în timpul expedițiilor sale ulterioare în Antarctica.

Un ceas pentru aventurieri. Hamilton și-a axat campania publicitară pe aventurieri și exploratori. Iar promovarea a funcționat foarte bine, Hamilton fiind purtat de amiralul Byrd, care a fost primul care a zburat deasupra Polului Nord.

1926, Hodinky Hamilton měla posádka

În timpul călătoriilor sale de descoperire în Antarctica, exploratorul Adm. Byrd

De asemenea, au fost de mare ajutor în condițiile inospitaliere din deșertul Gobi, unde i-au ținut companie exploratorului Roy Chapman Andrews. Nu au fost absenți la bordul primului zbor al armatei americane din California spre Hawaii, nici în cabina piloților de la prima livrare de poștă aeriană de la Washington la New York. Împreună cu Dr. Dickey, și-au croit drum prin junglele necunoscute ale râului Orinoco. Iar atunci când Albert W. Stevens a urcat la 23 de mile înălțime în balonul său în 1935, cu 20.000 de spectatori și o transmisiune în direct de la BBC, Hamilton se afla în coșul de agățat cu el. Mai târziu, în anii 1960, alpinistul american Jim Whittaker a urcat cu ei pe cel mai înalt munte din lume.

Și lista ar putea continua. Dar Hamilton viza și publicul larg. Mai presus de toate, experiența lui Hamilton în Primul Război Mondial l-a asigurat că oamenii apreciază caracterul practic. Astfel, în catalogul său a descris ceasurile sale de mână ca fiind ideale pentru ofițerii din armată, inginerii civili, silvicultori, șoferi și alte profesii care erau în principal masculine la acea vreme.

Hamilton si uvědomoval důležitost cílené reklamy

Hamilton și-a dat seama de importanța publicității direcționate

Perioada interbelică, expansiunea și criza economică

În anii 1920, era tipic pentru mulți producători care foloseau carcase de la aceiași furnizori. Printre cele mai mari se numără Fahys, Wadsworth și Luthinger & Wittmer. Așadar, era obișnuit să întâlnim ceasuri de la diferiți producători care, la prima vedere, erau aproape imposibil de distins. Hamilton nu a făcut excepție, așa că și aici a încercat să sublinieze calitatea mecanismelor din interior atunci când a promovat. În ceea ce privește designul, acesta era încă secundar la Hamilton. Dar acest lucru era pe cale să se schimbe.

Erau multe piese de colecție din anii interbelici, Coronado, Spur și Roaring. Meadowbrook, Flintridge și Piping Rock au fost denumite după celebrele stațiuni de golf ale vremii. Ultimele două modele au atras atenția, de asemenea, odată cu prima apariție a lui Hamilton pe ecranul de film. Mai exact, în 1932, au fost purtate de către liderii Shanghai Express, Marlene Dietrich și Clive Brook.

Hamilton pe peliculă. Hamilton a intuit corect popularitatea crescândă a filmelor și influența acestora asupra clienților. Din 1932, ceasurile sale au apărut în sute de filme. Cele mai cunoscute pot fi găsite în articolul Hamilton în film.

Flintrige a Piping Rock se objevily ve filmu Shanghai Express v roce 1932

Flintrige și Piping Rock au apărut în filmul Shanghai Express din 1932

Dar Piping Rock a fost renumit și pentru un alt eveniment social. Carcasele au fost realizate special din aur alb (în mod normal erau vândute în aur galben) și au fost oferite de proprietarul clubului de baseball, Jacob Rupper, la începutul sezonului 1929.

Hamilton a reușit să adauge acest design interesant la gama sa datorită unei mișcări îndrăznețe pe care a făcut-o la începutul anului 1928: a cumpărat Illinois Watch Company pentru 5 milioane de dolari.

Dar a considerat că era necesar și, în plus, veniturile din vânzări erau în continuă creștere. Dacă în primul an (1893) vânzările au fost de 1.500 de dolari, în 1911 au fost de 1 milion de dolari, iar în 1929 de 5,8 milioane de dolari. În 1931, a cumpărat o altă companie de ceasuri, Howard Watch Company.

În timp ce ceasurile anterioare se distingeau prin calitatea materialelor, precizie și pietre, anii 1930 au adus schimbări. Clienții au început să se concentreze mai mult pe aspect, pe diferite stiluri și tipuri de cadrane. Prin urmare, Hamilton a decis să angajeze un designer de curte a cărui singură sarcină era să proiecteze noi cadrane și forme de carcasă. Asta era ceva nou. Până acum, Hamilton se concentrase pe "interiorul" ceasului. În mod normal, era nevoie de opt până la unsprezece luni pentru a crea un nou ceas, iar un an nu era o excepție.

Pentru a crea un nou ceas, niciodată nu a durat mai puțin de 7 luni, media era de 9 luni, iar un an nu a fost o excepție. Au fost, de asemenea, mai multe luni de testare.

Hamilton nu a rămas în urmă nici în ceea ce privește inovația tehnologică. În 1931, a patentat aliajul Elinvar din care a realizat firul pentru arc. Numele a fost derivat de la "Elasticity Invariable". Firul a rezistat mai bine la magnetism și la schimbările de temperatură. În același an, a reușit să facă orice componentă (cu excepția volantei) a mecanismului interschimbabilă în mecanisme din aceeași clasă. Până atunci, se credea că acest lucru este imposibil din punct de vedere tehnologic. Hamilton a fost, de asemenea, primul care a aplicat cifre de aur pe cadranele ceasurilor mici.

Depresiunea economică din anii 1930 și-a pus amprenta asupra lui Hamilton. În 1932, vânzările au scăzut la 1.558.000 de dolari. Prin urmare, Hamilton a decis să producă o versiune mai ieftină a ceasului, care nu avea un mecanism atât de elaborat (cal. 980), carcasa era din aur de mai puțin carate, iar cadranul era mai simplu. Modelul a primit numele de catalog Boulton, iar acest stil art deco a fost reînviat de Hamilton în anii 1980 și poate fi găsit în actuala colecție "vintage".

Cu toate acestea, Hamilton nu a reușit să vândă bine categoria de ceasuri mai ieftine. Ca brand, a fost perceput ca producând ceasuri excepțional de precise și fiabile, dar și ceasuri mai scumpe pe care americanii pur și simplu nu și le puteau permite în timpul recesiunii economice.

Cu toate acestea, calitățile sale au fost apreciate de o industrie în curs de dezvoltare - aviația. Acesta este motivul pentru care Hamilton a devenit furnizorul oficial de cronometre pentru patru noi companii aeriene - TWA, Eastern, United și Northwest. În 1941, Hamilton a raportat vânzări de 9 milioane de dolari. Între timp, în Europa izbucnea cel de-al Doilea Război Mondial, pentru care ceasurile Hamilton erau perfecte, lucru care va deveni clar în curând.

Hamilton byl oficiálním

Hamilton a fost un furnizor oficial al companiilor aeriene americane

Al Doilea Război Mondial și cel mai precis cronometru al vremii

Când Statele Unite au intrat în 1942 în cel mai mare război din istorie, Hamilton a încetat să mai producă ceasuri pentru populația civilă și și-a concentrat întreaga capacitate pe aprovizionarea forțelor armate. În timpul războiului, a furnizat peste un milion de ceasuri pentru forțele terestre, aeriene și navale.

Ceasurile pentru soldați au fost specificate de MIL-SPEC (Standardul militar al Statelor Unite), care a fost adoptat de Departamentul de Apărare al SUA în anii 1930. Dar, pe lângă ceasuri, armata avea nevoie și de alte echipamente, așa că Hamilton a produs siguranțe pentru bombe, altimetre, cronografe, instrumente de navigație, ceasuri de zbor pentru piloți și alte materiale de război.

Během II. světové války Hamilton zastavil civilní výrobu a soustředil se pouze na vybavení pro vojáky

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Hamilton a oprit producția civilă și s-a concentrat doar pe echipamente pentru soldați

În curând a devenit evident că Marina SUA avea o lipsă critică de cronometre marine și că în America nu exista nicio companie care să se ocupe de fabricarea cronometrelor. Cronometrele marine au fost utilizate pentru navigația precisă a navelor, al căror număr a crescut rapid din cauza războiului. La începutul războiului, marina americană avea 394 de nave, iar la sfârșit 6768 de nave.

Navele mai mari necesitau două sau mai multe cronometre, iar navele mai mici unul sau două. Producția britanică și elvețiană aproviziona în mod curent Marina americană, dar în timp de război, aprovizionarea era amenințată, iar fiecare piesă era necesară pe bătrânul continent. Chiar și așa, cantitatea nu ar fi fost suficientă; împreună, producătorii europeni produceau aproximativ 300-400 de cronometre pe an. Americanii aveau nevoie de mult mai mult, așa că au trebuit să își facă singuri.

La 26 iunie 1940, opt companii orologiere au primit o scrisoare din partea Observatorului Naval American prin care erau invitate să producă și să furnizeze cronometre marine. Hamilton și-a confirmat interesul încă din 2 iulie și a cerut să i se trimită două cronometre elvețiene fabricate de Ulysse Nardin, pentru a le examina și a le folosi la fabricarea proprie.

Prima comandă a fost semnată în 1941, motiv pentru care "1941" apare pe partea din față a cronometrului. Și un an mai târziu, la 27 februarie 1942, Hamilton a livrat două prototipuri ale cronometrului său - Modelul 21. Dacă specificațiile Marinei permiteau o abatere de 1,55 secunde pe zi, Modelul 21 a obținut o jumătate de secundă! Cronometrele erau chiar atât de precise încât Observatorul nu dispunea de echipamente suficient de moderne pentru a le testa acuratețea. Prin urmare, Hamilton a furnizat și un comparator de timp, care putea determina abaterea cronometrului la 1/100 de secundă pe zi.

Chronometrul Model 21 a fost atât de precis încât Observatorul Naval al SUA nu avea suficiente echipamente moderne pentru a-i testa acuratețea.

Hamilton Chronometr Model 21

Cronometrul Hamilton Chronometer Model 21 a fost cel mai precis cronometru de la acea vreme

Iar precizia nu a fost singura problemă cu care Hamilton a trebuit să se confrunte. Au fost necesare modificări de proiectare pentru a produce în masă cronometre pentru a asigura o aprovizionare suficientă. Deși se baza pe un model elvețian, avea un mecanism de tip fusee, folosit pentru a face mișcarea mai precisă, 14 pietre, un arc din fir de tip Elinvar și un mecanism revoluționar cu roată pas cu pas și volantă.

Metoda modernă de producție a permis o funcționare mai ușoară și, mai ales, posibilitatea de a produce 400 de cronometre pe lună. Până la sfârșitul anului 1942, Hamilton a livrat 58 de astfel de aparate, iar până la sfârșitul războiului peste 10.000. 8902 pentru Marina Militară, 1500 pentru Marina Comercială și 500 pentru Corpul Aerian al Armatei. Pe lângă modelul 21, a existat și modelul 22, cronometru de buzunar, și modelul 23, cronograf marin

Project X, Ventura și futurismul anilor 50.

Imediat ce s-a instaurat pacea mondială, a început un alt război, cel pentru primul ceas electric. Rivalii Elgin, Hamilton și Bulova se luptau pentru ceasul viitorului și numai unul dintre ei putea fi primul. Cu al său Electric 500, a fost Hamilton.

În primii ani de după război, au existat zvonuri că Elgin dezvolta un ceas electric revoluționar. Prin urmare, Hamilton a lansat un proiect secret, Project X. Primul mecanism electronic a fost creat la Hamilton de Arthur Fillinger în 1947, dar prima versiune funcțională a mecanismului propriu-zis a fost construit abia în 1951 de Fred Koehler.

Project X a avut un singur obiectiv: să fie primul din istorie care a realizat un ceas electric. Hamilton Electric 500 din 1957 a reușit în această cursă.

În primul rând, a trebuit să fie rezolvate mai multe probleme. Printre cele mai importante a fost bateria, care trebuia să fie destul de mică pentru un ceas de mână. Inițial, Hamilton a vrut să fabrice el însuși astfel de baterii, mai ales după ce 40 de producători de baterii l-au refuzat. Doar National Carbon Company (mai târziu Union Carbide)  a îndeplinit cerințele, astfel că Hamilton și-a abandonat planul.

În 1952, vechiul concurent Elgin a anunțat un prototip de ceas electronic, iar Hamilton s-a grăbit să lanseze modelul său. În joc era un loc întâi istoric. De aceea și-a prezentat în grabă ceasul Electric 500 pe 3 ianuarie 1957, la o conferință de presă la hotelul Savoy Plaza, la care au participat 120 de jurnaliști. 500 de ziare din întreaga țară au scris despre acest ceas futurist cu carcasă de aur de 175 de dolari. Hamilton a implicat publicitate, radio, broșuri promoționale...

Hamilton Electric 500, foto @ambwatches

Hamilton Electric 500, fotografie @ambwatches

A fost un eveniment important. Timp de secole, un arc, înfășurat de un mecanism mecanic, sau rotor, a alimentat ceasul. Electric 500 avea încă un mecanism mecanic într-o oarecare măsură, dar folosea ca sursă de energie o baterie de mărimea unui buton. A fost un pas timid, dar incontestabil, spre revoluția electrică care a culminat în 1969 cu Seiko și Astrons.

Dar Hamilton a greșit mult de la început. În primul rând, a subestimat complet importanța instruirii tehnicienilor de service și a publicării unor manuale adecvate în cazul în care ceva nu merge bine. Acest lucru a fost făcut abia un an mai târziu de către ceasornicarul William O. Smith, care a cumpărat Hamilton Electric, a studiat-o și a petrecut o săptămână la fabrica Hamilton discutând-o cu dezvoltatorii. Apoi a scris un manual de reparații detaliat și a obținut drepturile de publicare de la Hamilton.

Dar a fost puțin cam târziu. Ceasornicarii nu știau ce să facă cu noul mecanism și, în curând, inovația a fost înconjurată de o aură de "stricat și ireparabil". Desigur, acest lucru nu era în întregime adevărat, multe ceasuri funcționau perfect, iar Hamilton a produs aproximativ 350.000 de ceasuri electrice până în 1969. Dar rămâne faptul că prima versiune, în special Calibre 500, a avut defectele sale și a fost, într-un fel, instabilă.

Hamilton a reușit să rezolve majoritatea problemelor în Caliber 505, pe care l-a introdus în 1961. Dacă ar fi știut de la început că Elgin nu va introduce primul său ceas electric decât în acel an, poate că introducerea ar fi fost mai ușoară. Dar asta nu ar fi schimbat cu nimic faptul că, în 1960, Bulova a venit cu celebrul mecanism de reglare a Accutron, care a împins dezvoltarea într-o altă direcție. Nimeni nu ar fi putut ghici că și această direcție va fi în cele din urmă o fundătură.

Dar un lucru pe care îl făcuse Hamilton era absolut genial. Și-a dat seama că, pentru ca un ceas cu un mecanism modern în interior să aibă succes, trebuie să aibă un aspect modern. Pariul pe celebrul designer auto Richard Arbib a fost un mecanism bun. Modelele futuriste create sub stiloul său au atras atenția pe bună dreptate. Printre cele mai cunoscute se numără Spectra, Saturn, Meteor, Pacer și, bineînțeles, Ventura.

Futuristické designy navrhoval slavný Richard Arbib

Proiecte futuriste ale celebrului Richard Arbib

Arbib nu s-a gândit doar la forma carcasei, ci la întregul design, inclusiv la ace, cadran și brățară. Totul trebuia să rezoneze unul cu celălalt și, mai presus de toate, să reflecte viziunea lui Hamilton asupra ceasurilor electrice ca o privire spre viitor. La fel a fost și cu Ventura.

Designul original a atras atenția și regelui rock 'n' roll-ului, Elvis Presley, care a avut mai multe modele și chiar îi plăcea să le ofere. El însuși i-a purtat în filmul Blue Hawaii din 1961. Venturas-urile sale erau încă în calibrul original, ușor modificat, de 500A. Dar asta nu l-a împiedicat să le placă atât de mult încât a devenit ambasador al ceasurilor Hamilton, iar Venturas sunt cunoscute ca fiind ceasurile lui Elvis după toți acești ani

Hamilton Ventura a devenit celebru nu doar pentru revoluționarul mecanism cu baterii, ci și pentru aspectul său futurist original și pentru că a fost făcut vizibil de către Elvis Presley însuși.

Hamilton Venturu miloval i Elvis, objevily se také ve filmu Blue Hawai

Hamilton Ventura a fost iubit și de Elvis și a apărut în filmul Blue Hawaii

Într-adevăr, Hamilton încă mai beneficiază de acest lucru în multe reîncarnări ale ceasului până în prezent. În 1988, el a relansat modelul Ventura și, datorită aspectului său avangardist, a devenit, de exemplu, un must-have în filmele Men in Black. Puteți citi mai multe despre această pictogramă în articolul V de la Ventura.

Pentru a completa această eră electrică a lui Hamilton, să adăugăm escapada cu compania japoneză Ricoh, când Hamilton a încercat să se impună pe piața japoneză cu ceasurile sale electrice. Colaborarea a avut loc între 1962 și 1964, dar piața japoneză era complet în mâinile Seiko, iar Ricoh nu a putut să o amenințe. Ca urmare, puține ceasuri au fost vândute și colaborarea a fost curând încheiată.

Dorința de a inova nu a împiedicat Hamilton să continue să producă ceasuri mecanice de calitate. În plus, Hamilton nu a ratat ocazia de a se implica cu ceasurile sale în actualele războaie americane. Astfel, unele dintre ceasurile militare cunoscute și astăzi datează din anii 1960-1980, iar moștenirea lor se regăsește în actuala linie Hamilton Khaki Field. Aflați mai multe despre ceasurile Hamilton în stil militar în articolul Tot ce trebuie să știți despre Hamilton Khaki Field.

Vojenské hodinky Hamilton vyráběné podle přesné normy GG-W-113

Ceas militar Hamilton fabricat conform standardului de precizie GG-W-113

Sfârșitul lui Hamilton în America și apariția unei stele numite Pulsar

Se simte o schimbare în aerul de la sfârșitul anilor '60. Și în timp ce brandurile de ceasuri își dau seama cum să facă ceasuri electronice mai perfecte, o măsură de ceasornicărie pentru ceasurile mecanice rămâne surprinzător de neexploatată: cronograful automat.

Zenith este unul dintre primii care se alătură acestui război cu Movad. Concurentul de pe teritoriul elvețian este Heuer, care nu a ezitat să se apropie de rivalul Breitling în încercarea sa de a obține această întâietate. Ei îl vor lua și pe Dubois-Débrez în partid, iar Hamilton își va face o apariție neprogramată.

Hamilton a venit în Elveția odată cu preluarea companiei elvețiene Buren Watch Company în 1966. Buren știa un singur lucru: să facă ceasuri cu micro-rotoare. Unul dintre cele mai faimoase modele a fost Intramatic, pe care Hamilton îl produce și astăzi, deși fără micro-rotor.

Buren Intra-matic byly automaty s mikrorotorem

Buren Intra-matic a fost un slot machine cu un micro-rotor

Microrotorul a fost cel care l-a atras pe Heuer, care căuta o modalitate de a face un ceas cronograf automat suficient de subțire. Microrotorul Buren părea să fie răspunsul, astfel că Hamilton/Buren s-a alăturat luptei pentru primul cronograf automat. În încercarea de a-și ascunde obiectivele, efortul comun a primit numele de cod „Project 99“.

Project 99: numele secret al proiectului care urma să producă primul cronograf automat, în care a fost implicat Hamilton.

Și cine a câștigat? Este greu de spus. Primul prototip a fost prezentat de Zenith. Dar era doar un prototip și era departe de producția în masă. Comunitatea Heuer-Breitling-Hamilton și-a dezvăluit calul de bătaie pe 3 martie 1969 și era clar că era în fața lui Zenith. Acesta purta denumirea Chrono-matic, cunoscută sub numele de Calibrul 11.

Chrono-matic, jeden z prvních automatických chronografů, 1969

Chrono-matic, unul dintre primele cronografe automate

Numai că, în timp ce cocoșii elvețieni nu aveau ochi decât pentru ei înșiși, în Japonia erau cu câteva luni înainte. Seiko a început să vândă - da, să vândă, nu doar să prezinte prototipuri la conferințele de presă - cronografele sale automate în primul trimestru al anului 1969. Fără să se obosească cu vreun comunicat de presă, Seiko a inclus pur și simplu cronografele în gamă. Și, după cum știm din istorie, Seiko a reușit în mod similar cu elvețienii în bătălia de liberă comercializare a ceasurilor cu quartz...

Parteneriatul cu Buren explică, de asemenea, de ce ceasurile Hamilton au fost produse sub trei denumiri comerciale în anii 1960: Hamilton, Buren și Vantage. Acesta din urmă a fost încercarea Hamitlon de a crea o colecție de ceasuri "artistice", dar la prețuri accesibile Bill Blass, a fost însărcinat cu designul, dar proiectul a fost de scurtă durată. Ultimele ceasuri mecanice Hamilton au fost fabricate în Lancaster în 1969. Ulterior, producția a fost mutată la filiale din Elveția, inclusiv la Buren, deținută la acea vreme.

La scurt timp după aceea, în 1971, parteneriatul său cu Buren a luat sfârșit. Înainte de a trece de partea elvețiană, Hamilton a reușit să scrie o premieră interesantă în cărțile de istorie.

A fost la 6 mai 1970. Hamilton convoacă o conferință de presă la hotelul Four Seasons din New York. Lumea va vedea primul său ceas digital: Pulsar Time Computer. Este un prototip, dar cifrele cu LED-uri generează mult interes, mai ales după ce gazda Tonight Show, Jonny Carson, îi demonstrează funcționalitatea.

Configurația a fost foarte specifică. În brățară era un magnet și trebuia să îl pui pe banc și să folosești magnetul pentru a seta orele și minutele. Dar primele ceasuri digitale au avut un succes uriaș, chiar dacă prima versiune vândută în 1972 a costat cât o mașină nouă (2.100 de dolari). Au fost fabricate doar 400 de exemplare și au venit într-o carcasă de aur.

Pulsar – první digitální hodinky s LED číslicemi na světě!

Pulsar – primul ceas digital din lume cu cifre LED!

A doua versiune, P2, era mai accesibilă. O serie de celebrități au adus, de asemenea, faima Pulsar. Au fost purtate de președintele Gerald Ford, actorul Jack Nicholson, Elton John și, bineînțeles, de marele fan al lui Hamilton, Elvis Presley. Apoi, în 1973, au fost imortalizați pe ecranul de film când au fost purtați de agentul 007 al Majestății Sale în filmul Bond Live and Let Die. În 2020, Hamilton a marcat aniversarea pulsarilor cu PSR-ul.

Pulsar a fost primul ceas electronic digital din lume. Mai multe despre ele în articol Hamilton PSR.

Každý, kdo v té době něco znamenal, nosil Pulsary. Proslavily se i na ruce Jamese Bonda

Toți cei care însemnau ceva la acea vreme purtau Pulsar. Sunt celebre și pe brațul lui James Bond.

După acest succes vine sfârșitul complet al erei americane. La 16 mai 1974, Hamilton este vândut companiei elvețiene SSIH, care fuzionează ulterior cu ASUAG pentru a deveni actualul Swatch Group. Unii muncitori rămân la fabrica americană pentru mai mulți ani, fiind implicați în proiectarea și asamblarea ceasurilor. Toată producția este retrasă în Elveția în 2003.

Transformarea de la o companie americană tradițională de ceasuri în membră a unei mari corporații elvețiene poate să nu fie văzută de toată lumea ca un pas în direcția cea bună. Dar criza de quartz și istoria nu aleg, așa că din anii '70 avem un Hamilton elvețian care păstrează spiritul american.

Hamilton în secolul 21

La început, Hamilton a folosit propriile sale mecanisme, dar mai târziu a trecut la mecanisme ETA. După 2011, el a "îmbunătățit" unele dintre calibrele automate, rezultând astfel binecunoscutele mecanisme H cu o rezervă de putere de 80 de ore. Din 2020, Hamilton a început să folosească arcuri din aliaj Nivachron pe unele modele.

Hamilton si některé ETA strojky personalizoval a dnes najdeme v hodinkách kalibry s označením H-xy

Hamilton a personalizat unele mecanisme ETA, iar astăzi găsim pe ceasuri calibre cu marcaje H-xy.

Colecția vastă de ceasuri Hamilton oferită în prezent va satisface un grup destul de mare de persoane interesate. Aceasta se mândrește cu siguranță cu o manoperă de calitate, cu calibre fiabile și, mai presus de toate, cu aspectul interesant al fiecărui model, care este original și bine gândit.

Industria cinematografică este legată în mod intrinsec de Hamilton. Din 1932, când ceasul a apărut în primul său film, Hamilton a apărut în mai mult de 500 de filme. Unele au primit chiar porecle după personajele care le-au purtat. Astfel, fiecare fan știe care ceas este al Căpitanului Americii sau ceasul Dr. House.

Hamilton a creat, de asemenea, mai multe modele direct "la comanda filmului". Să ne amintim de ceasul futurist din filmul 2001: Odiseea spațială al lui Kubrick sau poate cel mai faimos "Murph" din Interstellar, care a fost pus în vânzare datorită interesului. Printre cele mai recente se numără ediția limitată BeLOWZERO în filmul Tenet. Pentru o prezentare generală a filmelor, consultați articolul Hamilton în film.

Limitky Hamilton BeLOWZERO k filmu Ch. Nolana TENET

Ediția limitată Hamilton BeLOWZERO pentru filmul Ch. TENET-ul lui Nolan

Hamilton a intrat în industria aeronautică încă de la începuturi. A fost cronometrul oficial al Poștei Aeriene pe vremea când încă zburau aeronavele. De aceea, în colecție găsim și astăzi o reprezentare bogată a modelelor de piloți. Fie că este vorba de un stil retro sau de un design modern. În 2005, și-a legat numele de cel al acrobatului Nicolas Ivanoff, iar în 2017 a devenit cronometrul oficial al seriei Red Bull Air Race World Championship. Printre modelele populare se numără modelul cu design și funcționalitate rafinată Khaki Aviation X-Wind.

Ambassadorem značky se stal letecký akrobat Nicolas Ivanoff

Nicolas Ivanoff, acrobat aviator, a devenit ambasadorul brandului

Hamilton a reușit, de asemenea, să se adapteze sub aripa Swatch Group și este considerat unul dintre cele mai populare branduri din categoria sa mid-range. Acest lucru este cu siguranță ajutat de o puternică moștenire americană, pe care Hamilton nu a uitat-o. Astfel, multe modele amintesc de realizări importante (cum ar fi modelul Pioneer care amintește de epoca cronometrelor marine), iar stilul retro este din ce în ce mai solicitat în prezent. Cronologia istorică a orașului Hamilton poate fi găsită pe paginile oficiale Hamilton.

Surse intersante:

S-ar putea să vă intereseze:

Hamilton Khaki Aviation Takeoff recenzie – Cronometrul pilotului Dario Costa
23.3.2022
Hamilton Khaki Aviation Takeoff recenzie – Cronometrul pilotului Dario Costa

Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii
9.12.2022
Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii