» Blog » Ball

Povestea Ball Watch - Compania de ceasuri care nu a ratat trenul

Taguri: Despre marcă | Ball | Clasice | Tradiționale

19.5.2022 | 14 MIN

Titlul este un simplu joc de cuvinte. Ball. Nu toată lumea o știe, dar cei care o știu știu știu că este un ceas cu bile... De unde provine, ce îl face unic în prezent și de ce merită timpul, atenția și banii dumneavoastră.

Cum a ajuns Ball la Rail Road

Astăzi ne plângem uneori de inutilitatea orei de vară, dar în SUA secolului al 19-lea era o altă lume. Orașele își păstrau propriul timp de facto, de obicei în funcție de poziția soarelui. Oamenii își stabileau apoi orele în funcție de ceasul din clopotnița locală sau de ceasurile expuse în vitrinele bijutierilor. Pe scurt, fiecare sat, un alt... timp. În timp ce în Chicago era ora 12:10, în orașul vecin era doar 11:53. Iar într-un oraș mai încolo, era ora 12:17.

Acest lucru a fost valabil și pentru companiile feroviare. Dacă un tren pleacă din oraș exact la prânz și călătoria sa ar trebui să dureze, să zicem, 45 de minute, teoretic ar ajunge la destinație la 12:45. Dar în orașul de destinație era o altă oră și s-ar putea să pierdeți trenul.

Amiaza era cel mai adesea determinată de momentul în care soarele era cel mai înalt. Dar acest lucru poate varia destul de mult în orașe aflate la kilometri distanță. Și cu asta,și timpul.

Înainte ca transportul feroviar să fie introdus și extins foarte mult, nu era chiar o problemă. Dacă ajungeai cu o trăsură trasă de cai la prânz sau după prânz nu era o problemă importantă. Dar modernizarea transporturilor și a comunicațiilor a necesitat din ce în ce mai mult o mai bună sincronizare. Forța motrică pentru această schimbare a fost reprezentată de accidentele fatale de pe linie, cauzate de timpii diferiți ai mecanicilor.

În timp ce Anglia, de exemplu, a trecut la ora medie de la Greenwich încă din 1847, America nu a făcut acest lucru decât mult mai târziu.

Charles F. Dowd a propus pentru prima dată sistemul național de cronometrare pentru căile ferate la începutul anilor 1870. De fapt, Dowd nu a avut nimic de-a face cu căile ferate. Sistemul său se baza pe ora medie de la Greenwich, dar urma să fie valabil doar pentru căile ferate; orele locale urmau să rămână neschimbate.

Cu toate acestea, organizația căilor ferate americane se temea de influența guvernului în cazul în care ar fi fost adoptat orarul standard. Ca să nu mai spunem că ar fi probabil o mizerie și mai mare. Dar ideea a fost încredințată lui William Frederick Allen, editor al Official Railroad Passenger Guide și secretar al General Time Convention, pentru a investiga.

Allen a propus introducerea a cinci fusuri orare pentru căile ferate, înțelegând că orașele se vor adapta în mod voluntar, dar în propriul interes. Ora medie Greenwich a fost folosită ca bază, iar propunerea a fost acceptată de managerii căilor ferate.

Introducerea orei standard feroviare a avut loc la 18 noiembrie 1883, la prânz. Cu toate acestea, East Coast Railway Company of Canada nu a acceptat propunerea și, în cele din urmă, au fost introduse doar patru zone. Chiar și așa, a fost un pas important pentru fluidizarea traficului interstatal.

Zóny USA byly založeny na slunečním poledni při 75, 90, 105 a 120 stupních západně od Greenwiche.

Zonele americane se bazau pe amiaza solară la 75, 90, 105 și 120 de grade vest de Greenwich.

Într-adevăr, populația civilă a trecut treptat la ora standard pe căile ferate, dar este interesant de remarcat faptul că ora standard nu a fost promulgată de Congres până la legea din 1918, ceea ce a făcut ca, până atunci, dacă voiai să afli ora exactă, tot ce trebuia să faci era să întrebi un angajat al căii ferate.

S-ar putea să vi se pară că introducerea este cam lungă, iar numele lui Ball nici măcar nu a fost menționat încă. Dar este o ilustrare importantă a modului în care lumea timpului și cea a căilor ferate au fost strâns legate. Nu este exagerat să spunem că datorăm căilor ferate atât unificarea timpului, cât și efortul de a-l păstra în permanență cu cea mai mare precizie. Dar acum să trecem la domnul Ball.


Ora exactă era furnizată de observatoarele naționale și comunicată prin telegraf. În Cleveland, Ohio, un bijutier local, Webster Clay Ball, i-a ajutat pe oameni să păstreze ora exactă. În vitrina magazinului său de bijuterii, a amplasat primul cronometru care indica ora exactă furnizată de Observatorul din Washington.

Webster C. Ball s-a născut în Fredericktown, Ohio, la 6 octombrie 1847. Era un bijutier bine cunoscut în Cleveland, dar, în rest, nu avea ambiții majore de a deveni un ceasornicar de talie mondială. De fapt, o anumită coliziune de tren a fost cea care l-a făcut să intre în istoria orologeriei și a căilor ferate.

A avut loc la 19 aprilie 1891 în Kipton, Ohio. Coliziunea a făcut mai multe victime, iar ancheta a arătat că principala cauză a fost inexactitatea unuia dintre ceasurile de buzunar ale mecanicului. Neștiind că ceasul său se oprise și repornise timp de patru minute, a condus încet, crezând că are timp suficient pentru a ajunge la punctul de întâlnire.

Ca urmare a acestui accident, care nu a fost singurul, Lake Shore Lines a decis să elaboreze noi standarde de supraveghere a angajaților săi feroviari. Și l-au însărcinat pe Webb Ball cu această sarcină. La 19 iulie 1891, a fost numit superintendent general și pontator pentru zona Cleveland.

Ball și-a asumat această sarcină cu o sârguință extraordinară. Conștient de faptul că siguranța pe calea ferată era în joc, a dezvoltat un sistem de standarde stricte pentru ceasuri, inclusiv o listă de ceasuri aprobate.

„Sunt convins că standardele pe care le-am dezvoltat în scopuri feroviare au contribuit în mare măsură la aducerea ceasurilor americane la starea lor actuală de regularitate și precizie, ceea ce este bine pentru omul care stă acasă, dar infinit mai bine pentru cel care călătorește. " Webb Ball

Orientările sale includeau aspectul ceasului, robustețea, cerințele de precizie și, mai presus de toate, un sistem elaborat de verificare a ceasului la intervale de două săptămâni, fără a exclude înregistrările exacte ale inspecției.

Numai ceasornicarii autorizați puteau efectua inspecții și, astfel, a început rețeaua extinsă de inspecție creată de Ball: Ball Railroad Railroad Time Service. Potrivit surselor oficiale ale Ball, în scurt timp a acoperit 75% din rețeaua feroviară a țării.

„Nimeni nu va ști vreodată câți oameni au fost uciși pentru un ceas fără valoare. Pe vremuri, când nu exista nicio încercare de control al timpului, cauzele accidentelor erau ascunse sub preș. Nu demult, mai multe persoane au fost ucise într-o coliziune pentru că mecanicul conducea trenul cu un ceas pe care îl împrumutase de la soția sa în acea dimineață." Webb Ball

Sistemul Ball a fost adoptat de multe companii producătoare de ceasuri, care au început să își fabrice ceasurile în conformitate cu acesta. Nu numai cele americane (pentru care căile ferate reprezentau o piață importantă), precum Waltham Watch, Hamilton, Elgin, Aurora și altele, ci și unele elvețiene, printre care Audemars Piguet, Longines, Vacheron Constantin. Multe ceasuri americane care s-au calificat, Ball Watch Company a ștampilat cu sigiliul RR (Rail Road) și a distribuit.

Hodinky Ball & Co. (cca 1983) a distribuované hodinky s pečetí BALL Watch Co. (cca 1922).

Ceasuri Ball & Co. (circa 1983) și ceasuri distribuite cu sigiliul BALL Watch Co. (circa 1922).

Desigur, Webb Ball nu era singurul care furniza sau stabilea criterii pentru companiile feroviare din acea vreme. Diferitele societăți aveau propriile sisteme de control și cerințele lor variau. Dar cea a lui Ball a fost de departe cea mai strictă și, am putea spune, cea mai elaborată la acea vreme. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că, atunci când Comisia pentru standarde feroviare a introdus cerințe pentru ceasurile lucrătorilor feroviari în 1893, acestea s-au bazat pe sistemul său (și, întâmplător, a devenit, de asemenea, baza pentru COSC elvețian).

Printre principalele cerințe pentru ceasurile lucrătorilor feroviari care influențează mersul trenurilor se numără:

  • Ceas fără capac, mărimea 18 (44,86 mm) sau 16 (43,18 mm)
  • Cadran alb simplu, ace negre îndrăznețe și cifre arabe îndrăznețe
  • Înfășurare la ora 12
  • Minim 17 bijuterii (pietre)
  • Reglabil pentru minimum 5 poziții (cu coada în sus, partea stângă în sus, partea dreaptă în sus, cu fața în sus și cu fața în jos)
  • Temperatură compensată pentru temperaturi cuprinse între 34 și 100 de grade Fahrenheit (până la 37,8 grade Celsius)
  • Abaterea nu trebuie să fie mai mare de 30 de secunde pe săptămână

Aceste criterii au fost adoptate de majoritatea companiilor feroviare. Cerințele au evoluat, bineînțeles, de-a lungul timpului. De exemplu, odată cu apariția locomotivelor diesel în anii 1940, a fost necesară o ac de păr antimagnetică la ceasuri. Este interesant faptul că, deși după Primul Război Mondial, și mai ales în anii 1930, a existat un interes crescând pentru ceasurile de mână, ceasurile de buzunar au rămas aproape singurul ceas aprobat pe căile ferate până la sfârșitul anilor 1950.

Ca un punct de interes, printre ceasurile de mână aprobate se numărau modele interesante ulterioare, cum ar fi Accutron de la Bulova sau primul ceas electric, Hamilton 505. Și, bineînțeles, modele de la Ball, cum ar fi ceasul de mână Trainmaster cu mecanism elvețian. După 1969, a apărut epoca quartzului, care a avut un efect pozitiv asupra preciziei .

Hodinky BALL Watch Co.: Fireman (cca 1940), Telemeter (cca 1950) a Trainmaster (cca 1978 s ETA strojkem).

BALL Watch Co.: Fireman (circa 1940), Telemeter (circa 1950) și Trainmaster (circa 1978 cu mecanism ETA).

Vorbind de mecanisme, trebuie adăugat că Ball nu era un inovator în domeniul orologeriei la acea vreme. A cumpărat mecanisme pentru ceasurile sale (și ulterior le-a modificat în funcție de propriile cerințe) de la alte companii, în special de la companiile americane Hamilton, Elgin, Waltham, iar în anii 1940 a trecut la compania elvețiană Avia. În plus, el are și alte colaborări cu Hamilton. Mai târziu, a devenit vicepreședinte al Hamilton Watch Company și, bineînțeles, s-a concentrat pe ceasurile de cale ferată.

Spre sfârșitul vieții lui Webb Ball, rețeaua sa de inspecții supraveghea 125.000 de mile de linii de cale ferată în SUA, Canada și Mexic, contribuind la o mai mare siguranță.

Webb Ball a murit la 6 martie 1922 în Cleveland. A lăsat în urmă un fiu și trei fiice. Și, bineînțeles, Compania Ball. A rămas în mâinile familiei până în anii 1990, când drepturile asupra numelui au fost vândute. În prezent, Ball are sediul în orașul elvețian La Chaux-de-Fonds și este deținută de Asia Commercial Holdings Ltd., cu sediul în Hong Kong.

Rozhovor s Webbem Ballem v New-York Daily Tribune.

Interviu cu Webb Ball în New-York Daily Tribune.

Unicitatea ceasurilor Ball

Design unic în combinație cu iluminarea cu tritiu. Va fi greu să găsiți un ceas mecanic la fel de accesibil, bine construit, cu capsule de tritiu. Și cu un design atât de original. Aici se află caracterul pur și simplu unic al ceasurilor Ball, pentru care acestea sunt căutate și respectate.

Este adevărat că Ball nu este una dintre brandurile cunoscute. Nu este un mainstream elvețian cu un marketing puternic subvenționat de o corporație. Ball ajunge adesea la oameni din întâmplare sau după o lungă căutare de modele interesante. Dar nu lipsește de pe nici un forum de ceasuri unde proprietarii îi cântă laudele.

Ball însuși face referiri puternice la originile sale și la asocierea sa cu căile ferate, după cum reiese din numele unora dintre colecțiile sale. Cu toate acestea, trebuie spus că Ball contemporană are puțin de-a face cu originile sale americane, deși viziunea sa se bazează în continuare pe dorința de a produce ceasuri durabile, fiabile și precise.

Pe de altă parte, nu este nevoie de mai mult, deoarece această viziune este evidentă în fiecare model pe care îl întâlniți la Ball. Este o căutare pentru a păstra timpul exact în cele mai dificile condiții, la fel ca acum un secol, când mecanicii de tren călătoreau adesea prin câmpiile accidentate ale Americii de la est la vest.

În ceea ce privește designul, Ball încearcă cu succes să obțină o anumită atemporalitate. Ceasul arată modern, dar clasic. Caracterul aparent adesea elegant este tăiat de robustețea și, desigur, de una dintre caracteristicile cheie ale Ball - tritium.

Atracția magică a tuburilor luminoase

Dacă sunteți un iubitor al tuturor lucrurilor care strălucesc noaptea, o să vă placă Ball. Pentru că folosește tuburi de tritiu în toate ceasurile sale, care strălucesc la o intensitate constantă în întuneric complet, fără a fi nevoie să fie încărcate cu lumină sau cu orice altă sursă.

Tritiul este închis sub formă gazoasă în mici tuburi de sticlă. Acestea sunt sigilate ermetic cu ajutorul unui fascicul laser, dar, mai important, sunt acoperite în interior cu sulfură de zinc. Aceste două elemente reacționează împreună pentru a produce strălucirea constantă a tuburilor.

Tritiumul are un singur dezavantaj. Timpul său de înjumătățire este de obicei de aproximativ 12 ani, motiv pentru care producătorii garantează 10 ani de luminozitate unică în cazul ceasurilor cu iluminare cu tritiu. După aceea, intensitatea scade. În mod similar cu Ball, dar, în același timp, pretinde o luminozitate de până la 25 de ani și, mai presus de toate, intensitatea sa este printre cele mai bune. Desigur, chiar și atunci ceasul nu-și pierde sensul, acest lucru poate fi rezolvat, de obicei, prin înlocuirea întregului cadran.

Ball folosește adesea mai multe tipuri de tuburi colorate, care sunt un adevărat spectacol pe timp de noapte. Este unul dintre puținii producători care utilizează capsule de tritiu. De obicei, acestea sunt mai potrivite pentru ceasurile de tip militar (gândiți-vă la Luminox, Traser). Dar Ball dovedește că poate combina elemente sportive cu o eleganță rafinată.

Mecanică elvețiană

La fel ca pe vremea lui Webb Ball, Ball nu își fabrică de obicei propriile mecanisme, ci modifică mecanismele cumpărate pentru a se adapta nevoilor sale. În special, mecanismele încercate și testate de la producătorul elvețian ETA reprezintă de obicei baza. Acesta este unul dintre motivele pentru care Ball poate purta eticheta Swiss Made. Cu toate acestea, el termină apoi mecanismele (marcate RRxxxx) în interiorul întreprinderii și, printre altele, decorează frumos.

Ball Roadmaster Challenger 18 COSC

Ball Roadmaster Challenger 18 COSC

Dar, în prezent, are un singur mecanism propriu, BALL Chronometer Manufacture Caliber 7309 - un mecanism certificat COSC cu o rezervă de putere de 80 de ore și o frecvență de 4 Hz.

Materiale și inovații Ball

Dacă există un lucru cu care Ball se mândrește cu adevărat, acesta este durabilitatea ceasului în condiții dificile. Fie că vorbim despre rezistența la impact, la elemente, la magnetism sau la apă. Iar al doilea criteriu este acuratețea. Acestea sunt cele două condiții pe care Ball le acordă cea mai mare atenție și pe care se concentrează atunci când își dezvoltă propriile soluții pentru a realiza acest lucru. Puteți studia direct pe site-ul Ball pentru detalii, dar cu siguranță cele mai importante trebuie menționate pentru a înțelege esența ceasurilor Ball.

Ball este unul dintre puținele branduri - și mai ales în această gamă de prețuri - care utilizează oțel chirurgical 904L pentru unele modele selecționate. În comparație cu mai des întâlnitul 316L, acesta este mai rezistent la coroziune, la acizi și are un fel de luciu mai ridicat. Dar acest lucru se plătește cu o prelucrare mai pretențioasă și, prin urmare, este de multe ori mai scumpă. Printre alte branduri, Rolex, care a folosit pentru prima dată 904L pentru ceasuri, este cel mai faimos pentru utilizarea sa, dar putem găsi, de asemenea, modele de la Seiko, care se referă la un aliaj similar ca Ever-Brilliant.

Ball Engineer III Legend má pouzdro z oceli 904L.

Ball Engineer III Legend are o carcasă din oțel 904L.

Ball deține, de asemenea, mai multe brevete. Merită menționat cu siguranță sistemul antișocuri brevetat Amortiser®. Un inel antimagnetic în jurul mecanismului absoarbe șocurile și astfel protejează împotriva deteriorării și ajută la precizie. Sistemul SpringSEAL, în combinație cu SpringLOCK, este, de asemenea, conceput pentru a proteja împotriva dezalinierii în caz de impact. Pur și simplu, este o inserție sau, dacă preferați, o cușcă, care protejează regulatorul ceasului (arcul de păr) de a fi deplasat în cazul în care ceasul este lovit.

O altă soluție interesantă, pe care ați putut-o vedea la finalul videoclipului, este protecția coroanei. Coroana este unul dintre locurile cele mai riscante în ceea ce privește pătrunderea apei, fie prin neasigurarea sau înșurubarea ei, fie prin impact și deteriorare fizică.

Ball folosește o protecție specială pe unele modele (Engineer Hydrocarbon), în care dispozitivul de blocare a protecției se fixează în carcasă și numai dacă coroana este înșurubată corect.

Speciální kryt korunky zaručuje bezpečné uzamčení. Crown Protection system má Ball patentovaný

Capacul special al coroanei asigură o închidere sigură. Sistem special de protecție a coroanei la ceasurile Ball Engineer Hydrocarbon

Ball depune eforturi considerabile pentru a se asigura că ceasul rezistă la influențele magnetice, garantând astfel o precizie constantă. În special, modelele cu sistemul de protecție A-PROOF® pot rezista la interferențe magnetice de până la 80.000 A/m (1.000 Gauss). Cu toate acestea, protecția sporită este valabilă pentru toate modelele.

Toate ceasurile sunt, de asemenea, adaptate pentru a se asigura că mecanismele funcționează corect și precis la temperaturi cuprinse între -40°C și 60°C. De asemenea, toate sunt prevăzute cu un cristal de safir, protecția ideală împotriva zgârieturilor. Lizibilitatea, în special la soare, este, de asemenea, excelentă datorită stratului anti-reflexie.

Ball a prezentat, de asemenea, câteva soluții de design interesante. Pe lângă faptul că a oferit un model cu termometru Kelvin (ceea ce nu este atât de comun în cazul ceasurilor mecanice), în 2015 a introdus o metodă brevetată de operare a cronografului Ball Engineer Master II Slide Chronograph.

Ceea ce este interesant la el este modul în care controlezi cronometrul. În mod normal, acest lucru se face cu unul sau mai des cu două butoane. Ball a plasat un sistem de glisare pe partea stângă, prin care, glisând în sus cronometrul, îl porniți, iar glisorul revine singur în poziția centrală. Derulați din nou pentru a opri, derulați în jos pentru a reseta. O soluție elegantă și cu siguranță interesantă.

Ball

Ball Engineer Master II Slide Chronograph

Și am putea continua. Numeroasele certificări COSC pentru acuratețe, precum și soluțiile de design, sunt dovezi clare că Ball ia fiabilitatea și acuratețea ceasurilor sale la fel de în serios ca atunci când, cu un secol în urmă, acestea reprezentau un simbol al acestor valori.

Merită banii?

În ceea ce privește prețul, acesta va părea destul de ridicat pentru un brand despre care știți prea puțin. Dar, odată ce pui mâna pe un Ball, nu poți să nu remarci calitatea manoperei și a tehnologiei pe care Ball o are la bază. Și atunci este mai mult decât un raport preț-calitate interesant. Bineînțeles, dacă sunteți unul dintre acei colecționari care trimit apoi ceasul mai departe, numele mai puțin cunoscut îl va face puțin mai greu de vândut. Dar, ca proprietar, nu poți să nu te minunezi.

Ceasuri Ball pentru bărbați - Galeria foto a celor mai interesante ceasuri
30.5.2022
Ceasuri Ball pentru bărbați - Galeria foto a celor mai interesante ceasuri

Adesea, Ball este comparat cu nume mari precum Tag Hauer sau Braitling în acest moment, iar designul original și calitatea lui Ball vor atrage cu siguranță atenția meritată în societate, la fel ca și brandurile mai cunoscute.

Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii
9.12.2022
Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii