Ceasuri Pepsi - Galerie foto a designului iconic albastru și roșu

Taguri: Galerie foto | Clasice

29.5.2024 | 3 MIN

Pepsi, cola, batman... Nu, astăzi nu vorbim despre o seară plăcută la cinema și cumpărarea de băuturi răcoritoare. Vorbim despre ceasuri, bineînțeles. Sau, mai exact, despre cadranul de ceasuri și despre designul acestora - cel mai iconic fiind combinația de culori "pepsi". Lasă-te împrospătat de galeria foto colorată de ceasuri în stilul iconic albastru și roșu.

Ce brand nu le-ar avea. Serios - încercați să vă uitați la aproape orice colecție de ceasuri, de la mărcile de bază fără nume, la mărcile de modă mai accesibile, elvețienii de lux, japonezii legendari, individualitățile micro-brandurilor și ceasornicăria înaltă. Probabil că puteți găsi o piesă albastră și roșie în fiecare gamă de prețuri și în fiecare țară.

De ce este atât de populară combinația pepsi? Răspunsul nu este probabil o surpriză: "pentru că Rolex". Legendara marcă a lansat foarte multe tendințe în materie de ceasuri, iar lunetă albastră și roșie nu face excepție. În 1955, Rolex a introdus GMT-Master, un ceas inovator conceput pentru piloții Pan Am care trebuiau să urmărească simultan două fusuri orare. La acea vreme, Rolex se baza pe un cadran GMT care diferenția orele de dimineață (roșu) și de după-amiază (albastru) prin culoare. Și tendința era în toi.

În afară de paleta de culori, toate ceasurile au un lucru important în comun: sportivitatea. Simpla jovialitate a unui ceas multicolor sugerează că, probabil, nu îl veți purta cu un costum. Cu toate acestea, se vor potrivi de minune la evenimente casual, atunci când sunteți cu prietenii sau chiar la piscină și pe malul mării în timpul verii.

Și, la fel ca o cămașă hawaiiană care se află în dulapul tău și care așteaptă răbdătoare acea săptămână relaxantă din an, culorile vibrante de pe ceasul tău ar trebui să te tenteze la moda de vacanță (doar că vei simți nevoia să porți ceasul mai des decât o săptămână pe an). De aceea, majoritatea ceasurilor Pepsi sunt prevăzute cu un cadran de scufundare sau GMT care arată ora într-un fus orar diferit, ceea ce le face potrivite pentru călători și aventurieri.

Designul ceasului Rolex GMT-Master a fost revoluționar. Cadranul afișa ora într-un fus orar și lunetă bidirecțională cu o scală de 24 de ore în celălalt. Ceasul era perfect lizibil, iar rezoluția cromatică a lunettei nu făcea decât să contribuie la acest lucru - deci a fost în principal un considerent practic. Cu toate acestea, estetica sa inconfundabilă a luat cu asalt lumea orologeră. Nu a durat mult până când alte companii orologiere au lansat propriile versiuni.

Atât în cazul scării GMT, cât și al scării de scafandru, diferențierea culorilor are un scop diferit. La GMT, culoarea albastră indică noaptea, iar cea roșie indică ziua:

Scara de scufundare în stil pepsi, prin urmare, este de obicei concepută pentru a folosi culoarea roșie pentru a avertiza scafandrul că timpul se scurge și că este lent să iasă la suprafață. Astfel, de obicei, sunt indicate 15 sau 20 de minute de la punctul zero.

Nici să ghicești de ce designul a ajuns să fie numit pepsi nu va fi prea greu. Istoria logo-ului albastru și roșu al celebrei băuturi datează cu aproximativ 5 ani înainte de crearea ceasului Rolex în sine (istoria băuturii în sine datează chiar din 1893). Pepsi era probabil la fel de cunoscut atunci ca și astăzi, așa că, după apariția unui "trend" care a durat aproape 70 de ani, nu a durat mult până când a prins contur și porecla ceasului.

Cu toate acestea, acest tip de marcaj pe lunetă există în principal dintr-o perspectivă istorică (și să ne turnăm un pahar de vin - mai ales pentru că arată al naibii de bine) și, în mod realist, scafandrii folosesc astăzi instrumente ceva mai avansate decât ceasul de mână cu cadran rotativ.

Și astfel, nu toți scafandrii pepsi văd marcajele roșii de 15 minute...

... Și nu toate ceasurile Pepsi cu marcajul roșu de 15 minute sunt scufundări (adică cu o rezistență la apă de cel puțin 200M):

În 1893, Pepsi a început sub numele de "Brad's Drink", făcând referire la creatorul său Caleb Bradham, care vindea sifonul în farmacia sa din New Bern, Carolina de Nord. În 1898, băutura a fost redenumită Pepsi-Cola, cuvântul "Pepsi" referindu-se la dispepsie - indigestie (pe care băutura trebuia să o contracareze), iar "Cola" referindu-se la aroma de cola.

Pepsi este pur și simplu un stil. Și, fără îndoială, unul dintre cele mai iconice create vreodată în istoria orologeriei.

644 lei nu este disponibil

Un stil mai mult decât simplu, în culori de bază, dar cu atât mai eficient pentru asta.

Invicta Pro Diver - Galeria foto a celor mai populare
31.1.2024
Invicta Pro Diver - Galeria foto a celor mai populare

You might also be interested in:

TOP 6: Ceas de scafandru pentru bărbați până la 1 400 lei
24.5.2022
TOP 6: Ceas de scafandru pentru bărbați până la 1 400 lei

TOP 6: Ceasuri de scafandri pentru bărbați
31.3.2022
TOP 6: Ceasuri de scafandri pentru bărbați

Citizen Promaster Marine Aqualand BN20 recenzii – În adâncuri cu un aparat de scufundare
27.5.2022
Citizen Promaster Marine Aqualand BN20 recenzii – În adâncuri cu un aparat de scufundare

Ceasurile menționate în articol