» Blog » Casio

Casio Edifice Sospensione ECB-2000 recenzie - Primul Edifice cu carbon

Taguri: Recenzii | Casio | Pentru bărbați | Clasice | Fashion

25.11.2022 | 7 MIN

Un eveniment plin de adrenalină, în care fiecare miime de secundă decide deseori câștigătorul - asta este motorsportul. Iar ceasurile sunt inseparabile de aceasta. Aproape toate brandurile din ziua de azi au în portofoliu cel puțin un model de ceas de "curse", existând chiar unele care se dedică exclusiv acestui tip de ceas. Nici japonezii de la Casio nu au rămas în urmă, iar astăzi vom analiza mai îndeaproape noutatea lor interesantă Edifice ECB-2000, inspirată din motorsport.

Timpul pentru cursă

Ceasurile și motorsportul au multe legături. O mașină specială de curse este o mașinărie complicată care, la fel ca un ceas, este propulsată de un motor complex, precis și fin reglat. Ar fi greu de găsit un alt sport în care timpul să conteze atât de mult. Într-un sport cu miros de benzină cu cifră octanică mare, nu este vorba doar de timpul final de sosire.

Este vorba despre curse individuale, dar și despre opriri tehnice la boxe, unde fiecare fracțiune de secundă economisită înseamnă un avantaj față de adversari. Nu este de mirare, așadar, că ceasurile au fost folosite în diverse forme în motorsport timp de peste 120 de ani și sunt asociate cu legende ale lumii ceasurilor precum Tag Heuer Monaco sau Rolex Daytona.

Tag Heuer Monaco patří mezi nejslavnější

Tag Heuer Monaco este unul dintre cele mai cunoscute "racing watch".

Bineînțeles, ceasurile asociate cu motocicletele rapide au evoluat de la cronometrele de bord, la cronografele mecanice de mână și la modelele digitale. Astăzi, în epoca tehnologiei moderne, telemetria automată avansată cu GPS înlocuiește munca anterioară a ceasurilor, dar acest lucru nu înseamnă că categoria ceasurilor "de curse" a dispărut.

Gama Casio EDIFICE este de mult timp inspirată de motorsport și tuning auto, iar noile modele continuă această tendință. Cu toate acestea, noul ECB-2000, denumit "Sospensione" (în italiană, suspensie a roților), nu se oprește la aspectul cadranului, ca în cazul modelelor anterioare.

După cum sugerează și numele, carcasa sau, mai degrabă, ansele noului "Two Thousand" au fost concepute într-un design unic, inspirat de axa paralelă din Formula 1. În ceea ce mă privește, pot spune că este nevoie de puțină imaginație, dar pot fi găsite unele asemănări. Cu toate acestea, acest design original al anselor înseamnă că nicio brățară sau curea aftermarket nu se va potrivi acestui model, așa că va trebui să vă mulțumiți cu originalul...

O altă sursă de inspirație pentru motorsport este alegerea materialelor pentru ECB-2000. Da, este vorba despre carbon, desigur. Acest material ușor, durabil, dar și atractiv din punct de vedere vizual, a fost un element de bază al mașinilor de curse în ultimele două decenii. Am mai întâlnit carbonul pe ceasurile Casio G-Shock cu stil de viață durabil de mai multe ori în trecut, dar acesta își face debutul cu această nouă adiție la gama EDIFICE.

Pe valul eleganței sportive

Toate cele trei versiuni - elegantul argintiu (ECB-2000D-A1) și fumuriu (ECB-2000DC-1A) pe brățară de oțel, precum și versiunea mai sportivă pe curea de cauciuc (ECB-2000PB-1A) - sunt conectate de o carcasă identică realizată din rășină ranforsată cu carbon.

Această ultimă variantă a fost prevăzută și cu o lunetă din carbon, care arată foarte spectaculos în realitate și sporește atractivitatea ceasului. Această variantă are, de asemenea, un cadran interesant cu hașură verticală, care corespunde cu designul curelei...

Datorită materialului carcasei, care nu este doar rezistentă, ci și ușoară, este un ceas foarte confortabil, în ciuda dimensiunilor sale de 47,8 x 51 x 10,8 milimetri. De fapt, versiunea cu lunetă și brățară din oțel cântărește doar 125 de grame, iar versiunea din cauciuc cântărește chiar cu 55 de grame mai puțin. Având în vedere greutatea redusă, dar și înălțimea plăcută a carcasei, îl pot recomanda din toată inima pentru o purtare confortabilă pe tot parcursul zilei.

Având în vedere prețul ceasului, nici prezența "doar" a sticlei minerale nu va dezamăgi. În mod similar, rezistența la apă până la 100 de metri este pe deplin suficientă pentru acest tip de ceas...

Merită menționat faptul că, în același timp, a apărut Edifice Sospensione EQB-2000 cu un cadran pur analogic și un cristal de safir anti-reflexie. Din nou, acestea sunt alimentate cu energie solară, au conectivitate Bluetooth și o carcasă cu un design asemănător cu cea a ECB-2000.

Caracteristica comună a variantelor prezentate, în afară de carcasă, este un design imaginativ al cadranului, cu o diviziune în formă de cruce. Acest element dominant arată cu siguranță interesant și proaspăt și, de asemenea, separă vizual afișajele digitale de subcadran, ceea ce înseamnă că ceasul este surprinzător de clar în realitate.

Trebuie să laud, de asemenea, dimensiunea indecșilor, care corespunde formei acelor. Totuși, ceea ce m-a dezamăgit puțin a fost lipsa de luminozitate. Măcar acele sunt luminoase... Dar nu vă așteptați la minuni. La fel ca în cazul marii majorități a Casio, intensitatea sa dispare destul de repede după iluminare.

Lizibilitatea displayului inversat, pe care, din păcate, toate versiunile acestui model îl au, nu este în întregime lină din cauza dimensiunii caracterelor.

Dar, din fericire, totul este salvat de puternica iluminare din spate "Super Illuminator", care este cu adevărat grozavă aici. Două LED-uri albe, atunci când sunt activate de buton, luminează în mod fiabil nu numai displayul, ci și cadranul, iar datele necesare pot fi citite în orice condiții de iluminare și puteți chiar să îl luminați în timpul unei eventuale deplasări nocturne la toaletă.

Lista funcțiilor practice nu se termină aici, dimpotrivă. La urma urmei, este vorba de Casio, care joacă, fără îndoială, un rol major în domeniul ceasurilor clasice pline de tehnologie. Așa că s-ar putea să nu vă surprindă faptul că, la fel ca majoritatea modelelor noi ale acestui brand, noile " Ecebeques " sunt compatibile și cu un smartphone.

Bluetooth și aplicația CASIO WATCHES sunt utilizate pentru a se conecta între ele, înlocuind aplicațiile EDIFICE Connected și G-SHOCK Connected utilizate anterior. Datorită aplicației, ceasul sincronizează automat ora exactă din rețeaua de telefonie mobilă de 4 ori pe zi, eliminând astfel grija schimbării orei de vară și a orei standard. Dar, bineînțeles, aplicația poate face mult mai mult. De exemplu, puteți seta în mod convenabil una dintre cele cinci alarme sau puteți selecta pur și simplu unul dintre cele trei sute de orașe pentru ora mondială (a doua).

Există, de asemenea, opțiunea de a înregistra un punct și o oră pe o hartă direct de pe ceas atunci când GPS-ul telefonului este activat - în cazul în care, de exemplu, întâlnești o serie interesantă de viraje în timpul unei călătorii pe șosea și dorești să o salvezi pentru a o împărtăși cu prietenii mai târziu. Pentru vizitatorii care merg pe circuit, există, de asemenea, opțiunea de a prelua și vizualiza datele cronometrului cu precizie de milisecunde și memorie pentru până la 200 de ture. Bineînțeles, există și o funcție "Phone finder", astfel încât să nu fiți distras de telefonul blocat sub scaun după o curbă rapidă... :)

O altă caracteristică interesantă este cronometrul de 60 de minute cu o alertă acustică progresivă, în care, cu 30 de minute înainte de sfârșitul numărătorii inverse, se aude o alertă acustică, iar acul de pe cadranul analogic începe să indice câte minute au mai rămas până la sfârșit. Fără tortură, însă, trebuie să recunosc că nu mă pot gândi la multe situații în care aș folosi această funcție în mod practic, și mai ales în legătură cu sporturile cu motor. Dacă știți cum ar putea fi folosit acest lucru în mod eficient, m-aș bucura să ne spuneți în comentarii...

Pe de altă parte, funcția de calendar automat este evidentă și, în opinia mea, foarte utilă. Nu mai este nevoie să vă întrebați la sfârșitul fiecărei luni dacă este vorba doar de o perioadă scurtă sau lungă și nu este nevoie să schimbați data. De neprețuit pentru noi, scleroticii.

De asemenea, salut foarte mult faptul că Casio, după mulți ani, a înțeles în sfârșit că vinde o parte semnificativă a producției sale și aici, în străinătate, iar noile modele, inclusiv această noutate, pot fi setate în format european. De asemenea, cineva ar putea fi mulțumit de posibilitatea de a alege numele zilei în șase limbi diferite.

De data aceasta, apreciatul sistem de acționare cu energie solară al ceasului asigură o funcționare fără griji. Atunci când este complet încărcată (după cum indică indicatorul de pe subcadran) și fără a fi expus la lumină, bateria poate menține ceasul în funcțiune timp de șapte luni, cu o utilizare rezonabilă a funcțiilor, și chiar optsprezece luni dacă este depozitat într-o cutie fără acces la lumină și cu modul de economisire a energiei activat!

Astfel, dacă purtați ceasul în mod regulat și nu îl țineți ascuns sub mânecă, acesta va funcționa în mod fiabil timp de mulți, mulți ani fără a fi nevoie să înlocuiți bateria.

În concluzie

Un ceas clasic ușor, elegant și plin de funcții, pe care îl puteți conecta (sau nu) la telefon. Iată cum poate fi rezumată pe scurt această nouă adiție a gamei EDIFICE. Designul și materialele inspirate de sporturile cu motor ar putea atrage nu numai așa-numiții "entuziaști ai mașinilor", ci și persoanele care doresc ceva mai mult decât informații standard despre oră sau dată de la un ceas clasic la un preț rezonabil. Așadar, dacă sunteți interesat de noul ECB-2000, nu ezitați. Cu siguranță nu poți da greș cu el...

Editați: La finalul scrierii acestei recenzii, pe site-ul Casio a apărut o nouă variantă a modelului ECB-2000MFG, care, fără îndoială, va accelera pulsul tuturor pasionaților de drifturi! Casio a făcut echipă cu Shuichi Shigen însuși! Nu vă sună cunoscut? Ce zici de Toyota AE86 și de "Fujiwara Tofu Shop"? Da, vorbim, desigur, despre creatorul legendarelor anime-uri MF GHOST și INITIAL D, care practic au făcut celebru driftul și cu siguranță nu exagerez când le numesc cult!

Sperăm ca această piesă de colecție să ajungă la noi cât mai curând posibil, pentru a putea pune un zâmbet mare pe fața fanilor mersului lateral (poate sub brad)!