» Blog » Recenzii

Prim Aviator Automatic LE 2022 recenzie - A impresionat prin mecanism, și a surprins prin design

Taguri: Recenzii | Pentru bărbați | Clasice | Aviație

15.8.2022 | 6 MIN

Sunt sigur că primele mele gânduri cu privire la ediția limitată Prim Aviator 2022 nu ar fi ceea ce Prim Aviator ar vrea să audă. M-am întrebat dacă nu cumva se înșelau. Fie că designerii și-au murdărit mâinile, fie că ceasornicarii au asamblat din greșeală componentele greșite. A fost eliberator să le privesc la distanță și fără prea mult entuziasm.

Încă de la numele Aviator este clar unde vor să se încadreze aceste Prim. Dacă toți producătorii și-ar baza ceasurile pe pictogramele piloților, probabil că toate ar fi ca Type 20 de la Zenith sau Big Pilot's de la IWC. Dar pentru a veni cu un design care este exclusiv personal, cel puțin lipsit de glorie, interesant în detaliu și cu un număr pe care nu oricine îl poate atinge, este nevoie de curaj. Și nu toată lumea o poate face.

7 100 lei Vânzarea s-a încheiat

Și după câteva zile în care am avut în cap (și pe birou) aceste Prim, am ajuns la această concluzie. Ceea ce va atrage atenția este conceptul lor original, calitățile incontestabile ale piloților și originea cehă.

În timp ce aspectul vizual al ceasului va lăsa pe oricine rece, ceasul arată vizibil mai atractiv la încheietura mâinii. Acest ceas pur și simplu nu își are locul într-o vitrină, ci la încheietura mâinii. Prim a conceput-o pentru toți pasionații de avioane și ca un omagiu adus Forțelor Aeriene Cehoslovace.

Acest ceas pur și simplu nu are ce căuta într-o vitrină, ci la încheietura mâinii dvs. Prim a conceput-o pentru toți pasionații de avioane și ca un omagiu adus Forțelor Aeriene Cehoslovace.

Mecanismul este elvețian, iar ceasul a fost asamblat de către ceasornicari direct în Prim din Frýdek-Místek. Este o ediție limitată și numerotată de 50 de bucăți de o singură culoare și este disponibilă începând cu luna august 2022 în variantele alb-albastru și maro-negru.

Găsesc versiunea albă destul de provocatoare. Un cadran cu adevărat alb, albastru deschis ales pentru a umple acele și cifrele, iar albastru mai închis pe lunetă și curea. Prima impresie? Un ceas pentru copii transferat pe o carcasă de 41 mm. A doua impresie? Când a fost ultima dată când am văzut un design ca acesta? Când a fost ultima dată când culorile reci m-au încălzit vizual? Nu-mi amintesc.

7 100 lei Vânzarea s-a încheiat

Cu toate acestea, având în vedere accentul pe care îl pune ceasul, varianta maro și neagră a rezonat cu siguranță mai mult cu mine. Arată în mod plăcut masculin, hotărât. Știți doar că aveți în față un pilot de bărbați adevărat.

Carcasa are un finisaj PVD negru, dar lunetă rămâne argintie. Nu arată prea sumbru, iar luneta nu se pierde complet în restul carcasei din această cauză.

Luneta se poate roti unidirecțional (în sens invers acelor de ceasornic) și are o scală pentru minute. De obicei, este mai mult un ceas de scufundare, dar aici intenția a fost de a adăuga capacitatea de a măsura timpul într-un mod simplu și rapid. De exemplu, dacă știți că jumătatea de rezervor se va epuiza într-un anumit interval de timp, puteți seta acest timp pe lunetă. La fel ca scafandrii care țin evidența timpului petrecut sub apă și a cantității de oxigen pe care o au.

Indiferent de utilizarea sa, scara de minute a conferit întotdeauna ceasului un caracter mai sportiv, iar acest lucru se întâmplă și aici. Deși din fotografii aveam impresia că este mai subțire decât ar trebui să fie, în viața reală această impresie s-a estompat pe măsură ce atenția principală se îndreaptă spre cadran. Se manevrează foarte confortabil și nu există niciun joc în exces, nicio oscilație nedorită. Materialul este ceramică, un material foarte rezistent la zgârieturi, care își păstrează culorile.

Inspiraci pro nové Aviatory hledali v designu palubních hodin.

Inspirația pentru noile Aviator a venit de la designul ceasului de bord.

Am avut aceeași impresie bună și în privința coroanei, care este înșurubată (ceasul are o rezistență la apă de 100 m) și nu am avut nicio surpriză neplăcută sub forma unei coroane șubrede. Pentru că, dacă există un lucru care nu-mi place la ceasuri, acela este atunci când reglezi minutarul și totul este atât de oscilant încât setarea exactă a orei pare aproape imposibilă. Dar aici, unde lăsați minutarul, acesta rămâne acolo unde ați lăsat coroana. Și așa ar trebui să fie.

Capacul este înșurubat, conține informații cehești despre sticlă, rezistența la apă și numărul ediției limitate. Un alt detaliu care mi-a stârnit interesul este silueta unui avion de pe capacul de safir. Este un detaliu minor, dar care cred că va fi pe placul pasionaților de aviație. La fel ca și priveliștea mecanismului care funcționează în interior.

În acest caz, Prim a decis să opteze pentru ceva mai premium decât ceea ce cunoaștem din producția obișnuită. Swiss Made Sellita SW-290-1 se bazează pe bine-cunoscutul Sellita SW-200 (practic omologul ETA 2824-2), dar a fost dotat cu câțiva parametri interesanți.

Personal, apreciez silențiozitatea mecanismului, inclusiv mișcarea rotorului. În plus, având în vedere cele 31 de pietre și frecvența de 28800 de semi-ritmuri pe minut, sunt destul de încrezător în precizia ridicată a acestui aparat elvețian. Cu siguranță va trebui să fie testată în continuare, dar frecvența de 4 Hz îi va face fericiți pe toți cei cărora le place să observe mișcarea lină a acului secundar.

Deși aici este decentrat, ceea ce reprezintă o altă soluție mai puțin obișnuită - este la ora 9. Aceasta completează designul care traversează cadranul. Pe partea opusă, puteți vedea apoi coroana de date, care are o setare de viteză continuă.

Și totul este completat de cifre arabe neobișnuit de mari și de ace în formă de sabie, alese în mod dinamic. Aici putem vorbi cu siguranță de o lizibilitate perfectă. Cadranul este protejat de un cristal de safir curbat, cu un strat anti-reflexie. Și, indiferent de unghiul de vizualizare, ultimul lucru cu care am avut o problemă la acest ceas a fost lizibilitatea.

Luminiscence u hnědo-černé varianty.

Luminescența în varianta maro-negru.

Acest lucru este valabil și în condiții de iluminare slabă. Pentru ambele variante, Prim a ales luminescența nu numai pe toți indecșii orari și pe ace (cu excepția secundarului), ci și pe lunetă. Intenția piloților de a vedea ora chiar și pe timp de noapte? Cu siguranță, dar cred că acești piloți le vor purta mai mult în afara cabinei de pilotaj și astfel îi vor mulțumi pe toți cei care se bucură de strălucirea luminoasă pe timp de noapte.

Luminiscence na bílo-modré variantě.

Luminescență pe varianta alb-albastră.

Luneta și acele au strălucit mai intens decât indecșii, dar ora era ușor și imediat recunoscută. Nu am avut ocazia să testez durabilitatea luminii, dar cred că merită să facă față concurenței într-o gamă de preț similară.

Ultimul element este cureaua. Acest lucru diferă între cele două variante. Pe cea albastră și albă, este mai subtilă, fără cusături semnificative. Cel maro-negru este mai robust, cu o cusătură distinctivă, rustică (și foarte uniformă). Totuși, nu căutați nici un sistem de prindere rapidă, ambele sunt atașate de carcasă cu șuruburi adecvate. Încuietoarea este din oțel cu logo-ul Prim.

În ciuda solidității și grosimii curelei, aceasta este plăcută, moale și suplă și se potrivește perfect la încheietura mâinii. De asemenea, nu este tocmai o practică obișnuită a unor producători, în cazul în care nu sunteți sigur dacă pielea se va slăbi sau dacă va înceta în sfârșit să scârțâie sub mâinile dumneavoastră.

În general, sunt un pic ambivalent în legătură cu Prim Aviator Automatic 2022. Pe de o parte, există un design care nu m-ar ridica de pe canapea, pe de altă parte, este ceva cu adevărat nou și proaspăt după mult timp.

Un design conceput direct de echipa de design de la Prim, care atrage imediat atenția celor din jur. Au avut grijă de materiale și de manoperă. (Ca să nu fie mai prejos, premiumness-ul este egalat de prețul ceasului.) Lunetă ceramică, componente înșurubate, cristal de safir anti-reflexie, carcasă din oțel și o curea din piele naturală. Nimic nu scârțâie, și nu se clatină. Da, acest lucru ar trebui să fie standard, dar știți că nu este.

În interior se află un mecanism elvețian, pe care l-au ales, se pare, nu numai pentru calitatea sa, ci și pentru acul de dată descentrată, dispus în mod interesant.

Din punct de vedere al dimensiunilor, deci, acesta nu este un gigant prost purtat, ci un ceas de dimensiuni rezonabile care are o caracteristică incredibil de puternică - o lizibilitate excelentă. Adăugați la aceasta faptul că este o ediție limitată în Cehia, de 50 de bucăți din fiecare culoare, și sunteți în siguranță. Pentru cei care iubesc ceasurile în stil pilot, care au deja acasă piesele lor de vis și caută ceva nou - Prim Aviator 2022 este pentru ei.

S-ar putea să vă intereseze și:

TOP 6: Cele mai apreciate ceasuri bărbați Prim
23.3.2022
TOP 6: Cele mai apreciate ceasuri bărbați Prim

Hamilton Khaki Aviation Takeoff recenzie – Cronometrul pilotului Dario Costa
23.3.2022
Hamilton Khaki Aviation Takeoff recenzie – Cronometrul pilotului Dario Costa